نشست مشترک رییس و اعضای کمیسیون با مسئولین اداره بازرس ویژه ایالات متحده آمریکا (SIGAR)

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۳۹۹/۵/۲۹ - ۲۰:۲۳
Aic

محترم عین الدین بهادری رییس و حمدالله ارباب عضو کمیسیون دسترسی به اطلاعات با خانم مارگاریت و آقای کریس، مسئولین اداره بازرس ویژه آمریکا از طریق ویدیو کنفرانس صحبت نمودند. در این گفتگو محترم عین الدین بهادری، روی پروسه استخدام کارمندان بصورت شفاف، کار روی دفتر کاری کمیسیون، برنامه های نظارتی کمیسیون، ایجاد سیستم آنلاین، تدوین استراتیژی پنج ساله دسترسی به اطلاعات و برنامه های آگاهی عامه صحبت نمودند. آقای بهادری، نقش دسترسی به اطلاعات را در امر مبارزه با فساد اداری و تأمین شفافیت در حکومت داری و نیز مشارکت مردم در تصمیم گیری های دولت تاثیر گذار گفت و تأمین حق دسترسی به اطلاعات را در راستای حکومت داری خوب یک گام مهم عنوان نمود. سپس محترم حمدالله ارباب، موجودیت فرهنگ محرمیت را یکی از چالش های اساسی در تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات یاد نموده و دیجیتل سازی اطلاعات را در جهت تسهیل روند اطلاع رسانی مهم خواند. آقای ارباب گفت: " با وجود مشکلات در تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات در ادارات دولتی، پیشرفت های نیز در زمینه تأمین حق دسترسی به اطلاعات صورت گرفته است". وی همچنان یاد آور گردید که بخش بزرگ منابع از آدرس تمویل کنندگان و نهاد های خارجی در افغانستان به مصرف می رسد؛ که دسترسی به اطلاعات مرتبط به آن مشکل بوده از اینرو پیشنهاد می گردد اداره بازرس ویژه ایالات متحده آمریکا، در این خصوص با نهادهای مرتبط صحبت نموده و زمینه دسترسی شهروندان به اطلاعات موجود را فراهم سازد. در ادامه خانم مارگاریت و آقای کریس، در خصوص حمایت سیاسی حکومت از کمیسیون، سیستم آنلاین، کار کمیسیون با اداره میک و اداره عالی تفتیش و پروسه استخدام کارمندان، آگاهی دهی مردم از حق دسترسی به اطلاعات، رابطه کاری کمیسیون با سکرتریت مبارزه با فساد، نقش کمیسیون در تطبیق استراتیژی مبارزه با فساد و عملی سازی تعهدات کمیسیون در نشست متقابل جینیوا، پرسش های را مطرح نمودند که آقای بهادری و آقای ارباب با تفصیل معلومات دادند همچنان پیشنهادات مشخص را به منظور شامل سازی و تأمین حق دسترسی به اطلاعات در تطبیق برنامه های نهاد های ملی و بین المللی به مسئولین اداره بازرس ارایه نمودند

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار