دیدار رییس و عضو کمیسیون دسترسی به اطلاعات با رییس پوهنتون کابل

Anonymous (not verified)
شنبه ۱۳۹۸/۹/۱۶ - ۱۹:۳۵
aic

مؤرخ: پنج شنبه 14 قوس 1398

محترم عین الدین بهادری رییس و محترمه زهرا موسوی عضو کمیسیون دسترسی به اطلاعات با حمیدالله فاروقی رییس دانشگاه  کابل در مورد هماهنگی و همکاری های دو جانبه در زمینه ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلات از طریق تدویر برنامه های آگاهی دهی، سیمینارها و کنفرانس ها در این پوهنتون،  دیدار نمودند.

نخست محترم عین الدین بهادری، ضمن معرفی مختصر کمیسیون دسترسی به اطلاعات گفت: " یکی از مهمترین وظیفه کمیسیون، ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات در چارچوب قانون دسترسی به اطلاعات به هدف تأمین شفافیت، مبارزه با فساد و مشارکت مردم در حکومتداری خوب از طریق برنامه های آگاهی عامه می باشد" بر این اساس ضرورت دارد تا نخست این برنامه ها در هماهنگی با نهادهای علمی و اکادمیک از طریق کنفرانس ها، سیمینار های علمی و گفتگوها در سطح رسانه ها، تطبیق گردد.  آقای بهادری، پیشنهاد نمود که موضوع دسترسی به اطلاعات در نصاب تحصیلی گنجانیده شود و در صنف های گوناگون، به منظور فهم درست از حق دسترسی به اطلاعات، تدریس گردد.

در ادامه محترم حمیدالله فاروقی، اظهار داشت که: "موجودیت فساد در لایه های مختلف حکومتی، مشکل جدی و نگران کننده ی فراروی حکومتداری خوب است" از اینرو در ک درست از فضای حاکم دولتداری ملزوم شهروندان آگاه و فعال می باشند. بر این اساس مردم، زمانی می تواند نقش شهروندی فعال را ایفا نمایند و در امر مبارزه بافساد و پاسخگو ساختن حکومت سهیم گردند که به اطلاعات مورد نیاز خویش دسترسی داشته باشند.

وی، دسترسی به اطلاعات را درشکل گیری حکومتداری خوب مهم خواند و تهعد سپرد که آماده هر نوع همکاری با کمیسیون دسترسی به اطلاعات می باشد و آماده است طی تفاهمنامه ی که از طرف کمیسیون ترتیب می گردد همکاری های خویش را ادامه دهند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار