دیدار رئیس واعضای کمیسیون دسترسی به اطلاعات با رئیس عمومی اداره امور ریاست جمهوری

Anonymous (not verified)
یکشنبه ۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۲:۳۰
aic

تطبیق موثر قانون دسترسی به اطلاعات مستلزم همکاری همه جانبه ی نهاد های دولتی بوده وایجاب می نماید که تمام نهاد های دولتی در راستای تحقق اهداف این قانون در تشریک مساعی با سایر طرف های ذیدخل گام های عملی را بردارند. به همین منظور محترم عین الدین بهادری رئیس، محترم نجیبه مرام معاون و محترم حمدالله ارباب اعضای کمیسیون با محترم الهام عمر هوتکی، رئیس عمومی اداره امور ریاست جمهوری دیدارکردند. هدف از این دیدار هماهنگی بهتر در زمینه تطبیق موثر قانون دسترسی به اطلاعات و رفع چالش های موجود در راستای تامین حق دسترسی به اطلاعات بود.

در نخست محترم عین الدین بهادری، از پیشرفت های کمیسیون در امر تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات معلومات مختصر ارایه نموده و در عین حال ازموجودیت مشکلات در زمینه دسترسی شهروندان به اطلاعات به وِیژه عدم حمایت از مرجع مسؤول اطلاع رسانی و عدم ارایه اطلاعات به متقاضیان به عنوان چالش جدی فرا راه دسترسی به اطلاعات عنوان نمود. یکی از تعهدات ادارات دولتی در قبال تطبیق قانون، گزینش و حمایت از مراجع مسؤول اطلاع رسانی است که بتوانند روند دسترسی شهروندان را به اطلاعات تسهیل و به درخواست متقاضیان در چارچوب قانون پاسخ ارایه نمایند.

سپس محترم الهام عمرهوتکی، رئیس عمومی اداره امور ریاست جمهوری از اقدامات کمیسیون دسترسی به اطلاعات در زمینه تأمین حق دسترسی شهروندان به اطلاعات موجود در ادارات دولتی استقبال نموده، از گزینش و حمایت مرجع مسؤول اطلاع رسانی در اداره امور و در ضمن از ارایه اطلاعات به متقاضیان که قبلا در چند مورد از اداره امور تقاضای اطلاعات نموده بودند اطمینان داد. چندی قبل از اداره امور چندین تقاضای اطلاعات صورت گرفته بود اما بنابر دلایلی رهبری قبلی آن مقام از ارایه اطلاعات ابا ورزیده بود.

رئیس عمومی اداره امور، به  تطبیق کامل قانون دسترسی به اطلاعات تآکید نموده و رسما  طی مکتوب به تمام نهاد های مشمول قانون هدایت خواهند داد که اطلاعات را بشکل پیشگیرانه در اختیار شهروندان و رسانه ها قرار داده و در استخدام مراجع مسؤول اطلاع رسانی بر اساس حکم قانون اقدام نمایند.

آقای هوتکی حفاظت و مصؤنیت مقامات عالی رتبه را یکی از مسؤولیت مهم دولت یاد نموده و بر اساس پیشنهاد قبلی کمیسیون چهار عراده موتر را برای اعضای کمیسیون تهیه و تدارک و در اختیار کمیسیون قرار دادند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار