جلسه مشورتی در مورد تدوین استراتیژِی دسترسی به اطلاعات

Anonymous (not verified)
پنجشنبه ۱۳۹۸/۱۱/۳ - ۱۰:۴۵
aic

دوشنبه ۳۰ جدی ۱۳۹۸

کمیسیون دسترسی به اطلاعات متعهد است از تمام فرصت های موجود؛ برای نهادینه شدن فرهنگ دسترسی به اطلاعات به صورت مؤثراستفاده نماید. به همین منظور جلسه مشورتی خویش را با توبی مندل رییس اجرایی مرکز قانون و مردم سالاری که مرکز آن در کانادا می باشد با اشتراک رییس و اعضای کمیسیون در مدت یک روز برگزار کرد.

در این جلسه روی موضوعات استراتیژی ملی دسترسی به اطلاعات و چگونگی تدوین آن، معرفی  مشاور تخنیکی توسط جی آی زید ( GIZ )، برخی نکات عمده قانون دسترسی به اطلاعات، دریافت نکات استراتیژیک برای فعالیت های کمیسیون دسترسی به اطلاعات، همچنان چگونگی طبقه بندی اطلاعات در ادارات بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نهادینه شدن دسترسی به اطلاعات به عنوان فرهنگ حکومت داری در افغانستان نیاز به کار و فعالیت های بیشتر دارد. بناء کمیسیون دسترسی به اطلاعات در این زمینه مصمم است تا در مشوره با افراد متخصص و نهاد های بین المللی جهت تطبیق بهتر قانون دسترسی به اطلاعات جهت ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، از فرصت ها و امکانات موجود استفاده نموده و نظام مردم سالاری را تقویت بخشند.

aic

در این جلسه آقای توبی مندل، ضمن ارایۀ مشوره های لازم در موارد فوق از همکاری های دوامدار شان با کمیسیون اطمینان داده و قانون دسترسی به اطلاعات افغانستان را راه کار مؤثر در امر مبارزه با فساد عنوان نمود. در مقابل رهبری کمیسیون، از همکاری های همیشگی شرکای بین المللی خویش و رهنمایی آقایی توبی مندل سپاس گزاری نمود.

در اخیر آقای مندل، از دفاتر کاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات نیز دیدن نمود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار