تدویر برنامه آگاهی دهی از قانون دسترسی به اطلاعات در وزارت معارف

Anonymous (not verified)
شنبه ۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۱:۵
اطلاعاتو ته لاسرسی کمییسیون

پنجشنبه ۱۷ دلو ۱۳۹۸

برنامه آگاهی دهی از قانون دسترسی به اطلاعات با حضور داشت محترم عین الدین بهادری، رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات و محترم عبدالسبحان رؤوف، معین مالی و اداری وزارت معارف برای رؤسای بخش های مختلف و کارمندان این وزارت برگزار گردید.

در این برنامه محترم عین الدین بهادری، روی اهمیت دسترسی به اطلاعات در ساختار دولت افغانستان جهت تأمین شفافیت و پاسخگوساختن دولت در برابر مردم صحبت نموده و هدف از تدویر برنامه های آگاهی دهی را آشنایی مسؤولین و کارمندان ادارات از قانون دسترسی به اطلاعات جهت تطبیق بهتر قانون عنوان نمود.

آقای بهادری، گفت: " ویژگی اساسی حکومت داری خوب پاسخگو بودن در برابر مردم است" از اینرو تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات از یک سو زمینه مشارکت شهروندان را در حکومت داری خوب فراهم می نماید و از سوی دیگر اعتماد مردم نسبت به دولت را افزایش داده سبب ثبات کشور می گردد.

اطلاعاتو ته لاسرسی کمیسیون

رییس کمیسیون افرود: " فرهنگ محرمیت و حفظ اسرار اداری در دولتداری باز از بین رفته و در مقابل، دولتها مؤظف گردیده اند که از تمام اجراآت و فعالیتهای خویش به مردم گزارش ارایۀ نمایند و هدف کلی دسترسی به اطلاعات بوجود آوردن یک جامعه شفاف و مردم سالار است" بر این اساس دولتداری باز ایجاب می نماید تا تمام فعالیتها و کارکرد های دولت با مردم شریک گردد.

در ادامه محترم عبدالسبحان رؤوف، قانون دسترسی به اطلاعات را از بهترین قوانین یاد نموده و دسترسی به اطلاعات را از حقوق اساسی شهروندان کشور گفت. وی علاوه نمود دسترسی به اطلاعات از جمله راهکارهای عملی مبارزه با فساد اداری است و ادارات باید در تطبیق آن تلاش نمایند. آقای رؤوف، از تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات و تقویت و تجهیز مراجع مسؤول اطلاع رسانی به منظور ارایۀ اطلاعات بهتر و دقیق تر به شهروندان در وزارت معارف اطمینان داد.

سپس خلیل جیحون، در مورد اهداف قانون دسترسی به اطلاعات، مکلفیت ادارات، روش ارایۀ اطلاعات، میعاد ارایۀ اطلاعات، وظایف مسؤول اطلاع رسانی، شیوه ی تقاضای اطلاعات، حق شکایت و طرز رسیدگی به شکایت نزد کمیسیون و حمایت اشخاص با ارایۀ پریزینتیشن توضیحات لازم را ارایۀ نمود.

در اخیر برنامه به سوالات اشتراک کنندگان پاسخ ارایۀ گردید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار