تدویر برنامه آگاهی دهی از قانون دسترسی به اطلاعات در اداره تدارکات ملی

Anonymous (not verified)
پنجشنبه ۱۳۹۸/۱۲/۱ - ۹:۵۴
aic

چهارشنبه ۳۰ دلو ۱۳۹۸

برنامه آگاهی دهی از قانون دسترسی به اطلاعات  با حضورداشت محترم حمدالله ارباب عضو کمیسیون دسترسی به اطلاعات، محترم ویس رحیمی معاون مسلکی، رؤسا، مشاورین و آمرین بخش های مختلف اداره تدارکات ملی برگزار گردید.

در این برنامه محترم حمدالله ارباب، دسترسی به اطلاعات را اصل اساسی حکومتداری خوب در نظام های دموکراتیک بیان نموده و مسئولین حکومتی به شمول کارمندان ادارات را حافظ و امانتدار اطلاعات قلمداد نمود و بر ارایه اطلاعات در چارچوب قانون برای شهروندان کشور تأکید کرد.

وی، دسترسی به اطلاعات را در جوامع امروزی یک ضرورت در امر مبارزه با فساد اداری و تأمین شفافیت عنوان نموده و گفت: « مردم حق دارند از کارکردها، برنامه ها، بودجه و قراراداد های موجود در ادارات و مقدار معاشات مقامات دولتی آگاهی داشته باشند ».

aic

آقای ارباب، علاوه نمود: « در نظام  های مردم سالار، تمام ادارات و مسؤولین آن در خدمت مردم بوده و به آنان پاسخگو می باشند ». از اینرو مالک اصلی اطلاعات موجود در ادارات مردم بوده و برمبنای قانون حق دارند در مورد کارکرد های ادارات آگاهی حاصل نمایند؛ تا بتوانند آگاهانه در تصمیم گیری های حکومتی نقش فعال داشته باشند .

در ادامه محترم ولی الله مصباح، قانون دسترسی به اطلاعات را با ارائه پریزینتیشن در مورد طرز دسترسی به اطلاعات، حمایت اشخاص، میعاد ارایه اطلاعات، روش ارایه اطلاعات، وظایف مسؤول اطلاع رسانی در ادارات، مکلفیت ادارات در نشر پیشگیرانه اطلاعات، ممنوعیت دسترسی به اطلاعات، شکایت و طرز رسیدگی به آن نزد کمیسیون، تخلفات و مؤیدات تأدیبی و مصئونیت اشخاص معلومات لازم را ارایه نمود.

در اخیر به سوالات اشتراک کنندگان پاسخ ارایه گردید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار