پیام کمیسیون دسترسی به اطلاعات به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۳۹۹/۹/۱۹ - ۱۴:۳۷
aic

نهم دسمبر برابر است با روز جهانی مبارزه با فساد؛ که همه ساله از این روز نهاد های مختلف در حالی تجلیل می نمایند که فساد نه تنها در سطح ملی بلکه به یک معضل کلان جهانی تبدیل شده و به عنوان یک پدیده جهانی در سطوح مختلف ریشه دوانده است. افغانستان نیز از این پدیده شوم در امان نمانده و بیشتر از هر کشوری دیگر از این پدیده رنج می برد. هرچند فساد در افغانستان به صورت جدی به یک معضل اجتماعی مبدل گردیده است؛ اما دولت افغانستان در همکاری با شرکای بین المللی تلاش نموده تا از طریق وضع و تطبیق قوانین و طرزالعمل ها و طرح های مشخص، کانال فساد را در سطوح مختلف جامعه افغانستان محدود بسازد. که یکی از این رویکرد ها، وضع قانون دسترسی به اطلاعات جهت تأمین حق دسترسی به اطلاعات در امر تقویت شفافیت، مشارکت مردم در حکومت داری و حساب دهی به ملت و مبارزه علیه فساد اداری است.

بدون شک تأمین حق دسترسی به اطلاعات، در تقویت مشارکت آگاهانه و فعال شهروندان در حکومت داری و حساب گیری، نظارت اجتماعی از کارکرد و اجراآت ادارات، در امر مبارزه با فساد از اهمیت بالایی برخورد دار است.

کمیسیون دسترسی به اطلاعات معتقد است با تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات از سوی ادارات و استفاده از حق دسترسی به اطلاعات از سوی شهروندان، میتواند فساد را کاهش و افراد و گروه های مفسد را افشا نماید که در نتیجه زمینه انکشاف، رشد و توسعه ای کشور فراهم می گردد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار