نظارت از وضعیت دسترسی به اطلاعات در ادارات دولتی

Anonymous (not verified)
شنبه ۱۴۰۰/۲/۱۱ - ۱۰:۴۴
aic

نظارت از وضعیت دسترسی به اطلاعات در ادارات دولتی در مطابقت با ماده 22 قانون دسترسی به اطلاعات، یکی از صلاحیت ها و وظایف کمیسیون دسترسی به اطلاعات می‌باشد. آمریت نظارت و ارزیابی ریاست دارالانشای این کمیسیون، به منظور نظارت از چگونگی دسترسی شهروندان به اطلاعات در ۶۷ اداره، پلانی را طرح و اعتبار از تاریخ ۴ ثور سال ۱۴۰۰ تطبیق آن را آغاز نموده است.

این نظارت به منظور دسترسی به اهداف ذیل به انجام می‌شود:

- تأمین حق دسترسی اشخاص حقیقی و حکمی به اطلاعات از ادارات.

- حصول اطمینان از شفافیت فرهنگ اطلاع رسانی، مشارکت مردم در حکومتداری و حسابدهی از اجراآت ادارات و مبارزه با فساد اداری.

- حمایت از مراجع اطلاع رسانی در ادارات به منظور ارائه به موقع اطلاعات به شهروندان و رشد و تقویت فرهنگ اطلاع رسانی ادارات.

قابل یاد آوری است تا پایان این هفته از 5 اداره ( آکادمی علوم، اداره انکشاف زون پایتخت، وزارت امور سرحدات و قبایل، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و وزارت اطلاعات و فرهنگ) نظارت صورت گرفت که در این نظارت؛ علاوه بر در نظرداشت شاخص‌های نظارتی تهیه شده، با برخی از مسئولین ادارات متذکره جلساتی به منظور رفع به موقع چالش‌های مشاهده‌ شده نیز تدویر یافت.

از همه هموطنان عزیز خواهشمندیم تجربیات و مشکلاتی را که در هنگام درخواست اطلاعات از ادارات دولتی با آن روبرو شده‌اند؛ را از طریق شماره‌های تماس و ایمیل ذیل با ما شریک سازند.

شماره های تماس: 0744811903/0779361805

ایمیل: davod.fayaz@gmail.com

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار