نشست کمیسیون دسترسی به اطلاعات با رییس اجراییه نی حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان

Anonymous (not verified)
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۰:۱۴
کمیسیون دسترسی به اطلاعات

کمیسیون دسترسی به اطلاعات نشستی را با رییس اجراییه نهاد حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان، به هدف تقویت همکاری های مشترک در زمینه دسترسی خبرنگاران به اطلاعات، ایجاد ائتلاف حمایت از حق دسترسی به اطلاعات و بحث در مورد دیدگاه واحد در خصوص دسترسی به اطلاعات، اطلاع رسانی و انجام مصاحبه با مسوولین حکومتی و چگونگی رسیدگی به شکایت خبرنگاران در دفتر کمیسیون برگزار نمود.

در این نشست نخست محترم خلیل جیحون، سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات را تشریح نمود سپس دوطرف روی همکاری های مشترک در زمینه تأمین حق دسترسی به اطلاعات گفت‌و گو نمودند.

محترم عین‌الدین بهادری، همکاری های مشترک و فعالیت‌های جمعی را در زمینه رفع چالش‌های دسترسی به اطلاعات اثر گذار خواند و گفت : "سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات از زمان ایجاد آن تا اکنون نتیجه خوب داده است نیاز است تا بالای توسعه آن کار صورت گیرد." آقای بهادری بر ارایۀ نظریات و پیشنهادات نهادهای مدنی و متخصصین دسترسی به اطلاعات تأکید ورزید و از نهاد نی خواست تا در آن زمینه همکاری نماید.

کمیسیون دسترسی به اطلاعات

در ادامه محترم عبدالمجیب خلوتگر و همکاران شان ایجاد سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات را یک ابتکار عالی از جانب کمیسیون عنوان نموده و نظریات و پیشنهادات لازم را جهت توسعه این سیستم ارایۀ نمودند. آقای خلوتگر امضاء تفاهم نامه را جهت وضاحت همکاری های مشترک به صورت مشخص پیشنهاد نمود. که به توافق جانبین، در آن موضوعات چون ایجاد کمیته مشترک به هدف بررسی فعالیت‌ها، مشکلات و شکایات رسانه ها در امر دسترسی به اطلاعات، همرسانی و تشریک اطلاعات و فعالیت‌ها از طریق صفحات مجازی نی، کار روی تشکیل ائتلاف حمایت از حق دسترسی به اطلاعات و تدوین مقرره مصاحبه های خبرنگاران از مسؤولین دولتی گنجانیده می شود.

در این نشست محترم عین‌الدین بهادری رییس و محترمه زهرا موسوی کمیشنر و محترم عصمت‌الله حیدری رییس دارالانشاء کمیسیون دسترسی به اطلاعات و محترم عبدالمجیب خلوتگر رییس اجراییه نهاد حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان و همکاران شان حضور داشتند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار