نشست مشترک رهبری کمیسیون دسترسی به اطلاعات با سرپرست آمریت عمومی اداری قوه قضائیه، نماینده لوی سارنوالی و اعضای جامعه مدنی پیرامون طرزالعمل دسترسی به اطلاعات در قوه قضاییه و لوی سارنوالی

Anonymous (not verified)
یکشنبه ۱۳۹۹/۶/۲ - ۱۳:۵۲
aic

این نشست با حضور محترم عین الدین بهادری رئیس، محترمه زهرا موسوی عضو، محترم عصمت الله حیدری رئیس عمومی دارالانشاء و محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی کمیسیون دسترسی به اطلاعات؛ با محترم جاوید رشیدی سرپرست آمریت عمومی اداری قوه قضاییه، جمشید رسولی نماینده لوی سارنوالی و اعضای جامعه مدنی بمنظور بحث پیرامون مسوده طرزالعمل دسترسی به اطلاعات در قوه قضائیه و لوی سارنوالی برگزار گردید.

این جلسه به منظور بحث بیشتر بر روی مسوده طرزالعمل دسترسی به اطلاعات در قوه قضاییه و لوی سارنوالی صورت گرفت که قبلا توسط کمیته تخنیکی نمایندگان نهاد ستره محکمه، اداره عالی لوی سارنوالی، کمیسیون دسترسی به اطلاعات و نهادهای جامعه مدنی تهیه گردیده بود.

در این نشست، با در نظرداشت اینکه طرزالعمل مذکور به عنوان تعهد دولت افغانستان در برنامه مشارکت دولتداری باز به منظور پاسخگویی بیشتر این دو نهاد قوه قضاییه و لوی سارنوالی طرح شده بود، هیئت کمیسیون دسترسی به اطلاعات، ملاحظات حقوقی خود را بر مبنای قانون دسترسی به اطلاعات در بخش ممنوعیت هایی که در مسوده گنجانیده شده بود، اظهار داشته و از نگرانی کمیسیون بر وضع محدودیت در دسترسی به اطلاعات صحبت نمودند.

عدم طبقه بندی و تفکیک اطلاعات محرم از اطلاعات غیر محرم باعث شده است که روند اطلاع رسانی از سوی ادارات با محدویت های رو به رو گردد، که این موضوع زمینه حاکمیت قانون، شفافیت در کارکرد ادارات دولتی، عدم پاسخگویی مسوولین نهاد های دولتی در عین حال دسترسی شهروندان به اطلاعات موجود در ادارات دولتی بخصوص در دو نهاد ستره محکمه و اداره عالی لوی سارنوالی را به مشکل جدی مواجه سازد. از اینرو پیشنهاد کمیسیون دسترسی به اطلاعات تغییر نام این طرزالعمل به طرزالعمل طبقه بندی اطلاعات با توجه به محتوای موجود در مسوده آن ارائه گردید.

در اخیر با توجه به موضوعاتی که توسط کمیسیون دسترسی به اطلاعات و نهادهای جامعه مدنی پیشکش شد هر دو نهاد قوه قضائیه و لوی سارنوالی متعهد به پذیرش این ملاحظات و شامل ساختن آن در طرزالعمل طی جلسات تخنیکی بعدی شدند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار