نشست خبری کمیسیون دسترسی به اطلاعات در پیوند به فیصله کسر معاش سرپرست وزارت دفاع ملی و رییس اداره ملی احصائیه و معلومات

Anonymous (not verified)
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۶/۱۱ - ۱۲:۴۸
aic

کمیسیون دسترسی به اطلاعات، طی نشست خبری فیصله مبنی بر کسر معاش سرپرست وزارت دفاع ملی و رئیس اداره ملی احصائیه و معلومات را نسبت عدم ارایه اطلاعات به روزنامه اطلاعات روز و آژانس خبری پژواک، اعلام کرد.

در این فیصله ها کسر معاش یک ماهه (ماه میزان) اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی و احمد جاوید رسولی رییس اداره ملی احصائیه و معلومات پیشنهاد شده است.

محترم عین‌الدین بهادری، رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات، در این نشست دسترسی به اطلاعات را یکی از الزامات اساسی و مهم مبارزه علیه فساد اداری و شفافیت خواند و افزود کلیت دموکراسی دولت افغانستان، کاملاً مربوط و منوط به آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات است. همچنان آقای بهادری، دولت داری خوب را بدون گردش آزاد اطلاعات نا ممکن دانست.

در ادامه محترمه نجیبه مرام، معاون کمیسیون گفت؛ ادارات نظر به قانون مکلف اند؛ اطلاعات را به شکل پیشگیرانه نشر کنند، تا اینکه پروسه دسترسی به اطلاعات به شهروندان سهل و آسان گردد.

همچنان محترم حمدالله ارباب، منشی و کمیشنر کمیسیون دسترسی به اطلاعات، به پاسخ یکتن از خبرنگاران در مورد اطمینان کمیسیون از تطبیق فیصله های کمیسیون گفت؛ ما از تمام صلاحیت های قانونی در مورد تطبیق فیصله های خویش استفاده خواهیم کرد.

همچنان محترمه زهرا موسوی، کمیشنر کمیسیون دسترسی به اطلاعات، بیان داشت که تفسیر ماده شانزدهم قانون دسترسی به اطلاعات از صلاحیت های قانونی کمیسیون است و هیچ اداره دیگری حق تفسیر قانون دسترسی به اطلاعات را ندارد.

همچنین در اخیر به تمام پرسش های خبرنگاران از سوی رهبری کمیسیون پاسخ ارایه گردید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار