نشت رهبری کمیسیون دسترسی به اطلاعات پیرامون کمپاین ملی دسترسی به اطلاعات

Anonymous (not verified)
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۶/۲۵ - ۱۱:۴۳
aic

بر اساس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، 28سپتامبر به عنوان روز بین المللی دسترسی جهانی به اطلاعات به رسمیت شناخته شده است. قرار است کمیسیون دسترسی به اطلاعات در همکاری کمیته مصؤنیت خبرنگاران و سازمان آموزشی، اجتماعی و فرهنگی ملل متحد با حضور مقامات بلند رتبه دولتی، سفارت خانه های مقیم کابل، سازمان های بین المللی، نهاد های مدنی و رسانه یی از این روز تجلیل نماید. به هدف تجلیل بهتر روز بین المللی دسترسی جهانی به اطلاعات نشستی را با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، حمدالله ارباب کمیشنر، عصمت الله حیدری ریئس دارالانشاء و خلیل جیحون آمر آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات برگزار و روی پلان یک ماهه کمپاین ملی دسترسی به اطلاعات بحث و گفت و گو صورت گرفت.

در ابتداء محترم عصمت الله حیدری رییس دارالانشاء در قسمت همکاری های دفتر محترم یونسکو و جزئیات بودجه و چگونگی مصرف کمک مالی دفتر محترم یونسکو توضیحات لازم را به اعضای مجلس ارایه نمود. در ادامه خلیل جیحون آمر آگاهی عامه پلان یک ماهه کمپاین ملی دسترسی به اطلاعات را شریک ساخت. براساس پلان یک ماهه ، قرار است کمپاین کوچه به کوچه را در شهر کابل، نشر کلیپ های تصویری در مورد دسترسی به اطلاعات و سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات، نشت با وزارت محترم ارشاد، حج و اوقاف، نشت با شبکه زنان افغان، تهیه و تدارک مواد تبلیغاتی در خصوص دسترسی به اطلاعات به زبان های پشتو، دری و انگلیسی، تجلیل از این روز از سوی والیان ولایات در همکاری مشترک با رسانه ها و جامعه مدنی طرح و در تبانی با نهاد های مختلف دولتی و مدنی تطبیق خواهد کرد.

سپس رهبری کمیسیون پلان کمپاین یک ماهه را مورد تأیید قرار داده و هدایت داده شد تا در قسمت تطبیق بهتر پلان در همکاری با نهاد ها ذیدخل اقدامات لازم اتخاد گردد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار