ملاقات اعضای کمیسیون دسترسی به اطلاعات با مسوولین بخش حقوقی و حکومتداری پروژه امانت، اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا در افغانستان(USAID/AMANAT)

Anonymous (not verified)
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۹/۵ - ۱۳:۳۵
usaid adn aic

روز چهارشنبه 24میزان 1397
دراین دیدار مسوولین حقوقی وحکومتداری پروژه امانت روی حوزه های کاری اداره خویش صحبت نموده و به ویژه از فعالیت های خویش در تقویت اداره عامه در زمینه مبارزه با فساد، شفافیت و حکومت داری خوب در عین حال کار با نهاد های مدنی در عرصه هماهنگی بهتر در امر مبارزه با فساد معلومات کلی ارایه نموده و از فرصت ها و امکانات موجود در راستای تحقق اهداف مبارزه با فساد، ایجاد حکومتداری خوب و شفافیت حکومت وسایر موضوعات را مطرح کردند.
در ادامه اعضای کمیسیون، مسوولین بخش آگاهی عامه و حقوقی در خصوص قانون دسترسی به اطلاعات، ایجاد کمیسیون و پیشرفت های موجود در بخش انکشاف تشکیلات اداری، نظارت از تطبیق قانون، رسیدگی به شکایات متقاضیان، تطبیق برنامه های داد خواهی، آگاهی دهی در نهاد های حکومتی و مدنی و میکانیزم قانونی استفاده کمیسیون از منابع مالی نهاد های بین المللی در جهت تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات معلومات همه جانبه شریک ساخته و از فرصت های پیشرو در امر تحقق اهداف مشترک کمیسیون با پروژه امانت در عرصه مبارزه با فساد، حکومتداری خوب وشفافیت در قالب حمایت از مسوولین مراجع اطلاع رسانی، تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات در سطح ولایات، استخدام مشاورین تخنیکی کمیسیون، تدویربرنامه های آموزشی برای کارمندان کمیسیون و راه اندازی کارتحقیقی در زمینه دسترسی به اطلاعات صحبت همه جانبه انجام پذیرفت.
با درنظرداشت تشخیص مشترکات کاری کمیسیون با پروژه امانت در راستای مبارزه با فساد، شفافیت و حکومت داری در نشت های بعدی روی میکانیزم عملی کار مشترک این دو نهاد موافقه صورت گرفت تا تیم های تخنیکی گام های عملی را برای حصول اهداف مشترک و تطبیق برنامه ها بردارند.
تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات و دستیابی به اهداف این قانون مستلزم همکاری و تشریک مساعی نهاد های ملی بین المللی بوده و کمیسیون دسترسی به اطلاعات متعهد است برای تحقق این اهداف شرایط و بستر مناسب همکاری را به همه ی نهاد های ملی و بین المللی فراهم نماید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار