دیدار رهبری کمیسیون دسترسی به اطلاعات با وزیر کار و امور اجتماعی

Anonymous (not verified)
دوشنبه ۱۳۹۹/۹/۲۴ - ۱۴:۱۰
aic

محترمه نجیبه مرام معاون و محترمه زهرا موسوی عضو کمیسیون دسترسی به اطلاعات با محترم بشیراحمد ته‌ ینج وزیر کار و اموراجتماعی، به هدف همکاری‌ و هماهنگی‌ در جهت تأمین حق دسترسی به اطلاعات در این وزارت دیدار نمودند.

در این دیدار محترمه نجیبه مرام

، با تقدیر از اجراآت این وزارت در زمینه‌ی ایزاد بست مرجع مسؤول اطلاع رسانی در تشکیل؛ روی اهداف و مسئولیت های کمیسیون دسترسی به اطلاعات و همکاری‌های ادارات در تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات جهت تحقق اهداف این قانون صحبت نمود. خانم مرام، با تأکید بر همکاری های این اداره با مرجع مسؤول اطلاع رسانی شان گفت: " لازم است این وزارت تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات را در اولویت کاری خویش قرار دهد تا زمینه‌ی تأمین حق دسترسی به اطلاعات فراهم گردد." معاون کمیسیون، نشر اطلاعات را بر اساس ماده پانزدهم قانون دسترسی به اطلاعات، از ضرورت های دیگر در تقویت اطلاع رسانی دقیق و سریع عنوان نمود.

در ادامه محترمه زهرا موسوی، روی اهداف قانون دسترسی به اطلاعات، وظایف کمیسیون و مکلفیت ادارات در تطبیق این قانون صحبت نموده، گفت: " کمیسیون دسترسی به اطلاعات نقش نظارتی داشته؛ از تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات در ادارات نظارت می نماید و ادارات مشمول قانون دسترسی به اطلاعات مکلف اند قانون دسترسی به اطلاعات را تطبیق نموده و برای کمیسیون گزارش ارایۀ نمایند."

خانم موسوی، با ابراز این مطلب که کمیسیون با استفاده از رویکرد نظارتی از تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات تلاش می نماید مشکلات و موانع دسترسی به اطلاعات را تشخیص داده و در هماهنگی با ادارات برای رفع آن اقدام نماید. این عضو کمیسون با تأکید بر داشتن اراده سیاسی برای تأمین حق دسترسی به اطلاعات و همکاری با مسؤول مرجع اطلاع رسانی از رهبری وزارت کار و امور اجتماعی خواست تا در زمینه‌ی ارایۀ اطلاعات به صورت کنشی و از طریق درخواست اطلاعات از سوی متقاضیان همکاری نماید.

سپس محترم بشیر احمد ته ینج، با استقبال از کارکرد های کمیسیون و قانون دسترسی به اطلاعات اظهار داشت: در وزارت کار و امور اجتماعی هیچ ضرورت برای پنهان کاری وجود نداشته و اراده جدی وجود دارد تا در هماهنگی تمام نهاد های ناظر، هرآنچه در این وزارت می گذرد از دید مردم پنهان نباشد. تا از شفافیت کاری اطمینان حاصل گردد.

وزیر کار و امور اجتماعی گفت: " دسترسی به اطلاعات مسؤولین را انگیزه می دهد تا در برابر مردم و نهاد های ناظر پاسخ‌گو بوده و از سوی دیگر فعالیت ها و دست‌آوردهای وزارت انعکاس می یابد که از این طریق اعتماد مردم نسبت به فعالیت های این نهاد جلب شده وهم از فساد جلوگیری می گردد." آقای ته ینج، وعده سپرد که این وزارت با تمام توان در امر تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات به صورت همه جانبه همکاری نموده و آماده است یک مکتوب متحدالمال را در زمینه ارایۀ اطلاعات در همکاری با مسؤول مرجع اطلاع رسانی، بالای تمام بخش های این وزارت صادر نماید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار