دیدار رئیس واعضای کمیسیون با سفیر هند مقیم کابل

Anonymous (not verified)
شنبه ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۹:۴
Aic

پنجشنبه ۲۶جدی ۱۳۹۸

 امروز رئیس واعضای کمیسیون دسترسی به اطلاعات با محترم وینی کمار، سفیر کشور هند مقیم کابل، در مقر سفارت آن کشور دیدار کردند.

دراین ملاقات محترم عین الدین بهادری رییس، محترم نجیبه مرام معاون، محترم حمدالله ارباب و محترم زهرا موسوی اعضای کمیسیون اشتراک داشتند.

 هدف از این دیدار شریک سازی تجارب دو کشور در خصوص چالش ها و فرصت های دسترسی به اطلاعات و در عین حال جلب همکاری های کشور هند در خصوص تطبیق موثر قانون دسترسی به اطلاعات در افغانستان بود.

در نخست محترم عین الدین بهادری، در مورد حق دسترسی به اطلاعات براساس حکم ماده پنچاهم قانون اساسی کشور، وضع قانون دسترسی به اطلاعات وایجاد کمیسیون به هدف نظارت از تطبیق این قانون معلومات مختصر ارایه نموده وخواستار همکاری های سفارت کشور هند در زمینه ی فراهم نمودن برنامه های تبادل تجارب در رابطه به حق دسترسی به اطلاعات برای اعضا و کارمندان کمیسیون و در ضمن تدویر برنامه های آموزشی برای مسوولین مراجع اطلاع رسانی ادارات شد.

در ادامه محترم وینی کمار، سفیر کشور هند مقیم کابل روی روابط تاریخی دوکشور و کمک های مالی کشور هندوستان درعرصه  بازسازی افغانستان در دو دهه اخیر صحبت نموده و از ادامه همکاری های دو جانبه در زمینه دسترسی به اطلاعات بخصوص در فراهم نمودن برنامه های تبادل تجارب، در راستای دسترسی به اطلاعات میان کمیسیون های هر دو کشور به منظور  تقویت و ترویج فرهنگ دسترسی به اطلاعات اطمینان داد.

سپس محترم نجیبه مرام، محترم حمدالله ارباب و محترم زهرا موسوی اعضای کمیسیون از همکاری های مالی و اعطای بورسیه های تحصیلی کشور هند در بازسازی  و بلند بردن ظرفیت جوانان افغانستان اظهار سپاس و قدردانی نمود.Aic

اعضای کمیسیون، شفافیت در تطبیق پروژه ها و معرفی جوانان افغانستان در بورسیه های کشور هند را از مهمترین اولویت مردم دوکشور خواند.

کمیسیون دسترسی به اطلاعات متعهد به تطبیق موثر قانون دسترسی به اطلاعات به هدف ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات در جامعه، شکل گیری مولفه ها و عناصر حکومتداری خوب و ایجاد جامعه مردم سالار بوده و در چارچوب قانون می تواند از منابع ملی و بین المللی در راستای دستیابی به اهداف فوق استفاده نماید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار