دیدار خبرنگاران تحقیقی ولایات با رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات

Anonymous (not verified)
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۲/۲۸ - ۱۵:۲۷
aic

خبرنگاران تحقیقی ولایات با محترم عین الدین بهادری رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات، به روز سه شنبه ۲۸ ثور ۱۴۰۰ در دفتر کمیسیون دسترسی به اطلاعات دیدار نمودند.

در ابتدا محترم عین الدین بهادری، حضور خبرنگاران را به کمیسیون خوش آمدید گفته و روی گذشته حق دسترسی به اطلاعات و چالش‌های موجود دسترسی به اطلاعات در افغانستان و شکل گیری کمیسیون دسترسی به اطلاعات؛ همچنان تلاش این نهاد، در جهت رفع مشکلات خبرنگاران ولایتی، صحبت نمود.

آقای بهادری، گفت : "هرچند مشکلات در زمینه دسترسی به اطلاعات برای عموم خبرنگاران موجود است؛ اما خبرنگاران تحقیقی با چالش های بیشتری روبرو اند، که کمیسیون دسترسی به اطلاعات از این موضوع آگاه است و تلاش می نماید؛ تا در زمینه رفع این چالش‌ها به صورت اساسی در سطح مرکز و ولایات کار نماید". وی، با اشاره بر اهمیت دسترسی به اطلاعات بیان داشت، که دسترسی به اطلاعات قدرت دولت را تقویت بخشیده و در رشد و توسعه جامعه نقش مهم دارد.

رییس کمیسیون، با توجه به وظایف کمیسیون دسترسی به اطلاعات، مأموریت این نهاد را تأمین حق دسترسی به اطلاعات برای عموم شهروندان کشور به شمول خبرنگاران بیان نمود؛ تا معلومات مؤثق و حقیقی در اختیار عامه مردم و نهادهای تحقیقی قرار گیرد. وی همچنان افزود؛ در اوایل برداشت سطحی از دسترسی به اطلاعات در افغانستان وجود داشت، که تنها در حوزه کار خبرنگاری محدود می‌شد؛ اما پس از ایجاد کمیسیون دسترسی به اطلاعات تلاش گردید حق دسترسی به اطلاعات به عنوان حق اساسی عموم شهروندان در یک سطح کلان مطرح گردد، که حوزه های مختلف را در بر می‌گیرد. تسهیل روند دسترسی شهروندان به اطلاعات از مجراهای مختلف در همکاری و گفت وگو با ادارات و ساختن سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات در این زمینه از کارکردهای مهم کمیسیون بوده، که تا حدودی چالش‌ها به فرصت‌ها مبدل گردیده اند.

aic

در ادامه خبرنگاران، از برنامه های آموزشی کمیسیون استقبال نموده و آنرا مفید خواند و تجربیات و اندوخته های خویش را با کمیسیون شریک نمودند. آنان همچنان پیشنهادات خویش را با توجه به مشکلات روزمره خویش در ولایات ارایۀ نمودند که از سوی رییس کمیسیون مورد استقبال قرار گرفت.

رییس کمیسیون وعده سپرد تا در رفع چالش های آنان، برای ساختن یک راه حل دایمی و استراتیژیک اقدام نماید.

در اخیر این برنامه کارشناس وب سایت کمیسیون، سیستم آنلاین دستری به اطلاعات را نیز برای خبرنگاران تحقیقی با جزییات توضیح داد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار