دیدار اعضای کمیسیون با نامزد وزیر وزرات معارف

Anonymous (not verified)
شنبه ۱۳۹۹/۳/۳۱ - ۸:۴
aic

هیئتی از کمیسیون دسترسی به اطلاعات به ترکیب؛ محترم حمدالله ارباب منشی وکمیشنر کمیسیون، محترمه زهرا موسوی کمیشنر کمیسیون و محترم ولی الله مصباح مشاور تخنیکی کمیسیون و همکاران مربوطه با خانم رنگینه حمیدی، نامزد وزیر وزارت معارف در دفتر کاری وی دیدار کرد.
این دیدار که به خاطر هماهنگی و تقویت بیشتر همکاری دو اداره انجام شد در نخست حمدالله ارباب، درباره کمیسیون حق دسترسی به اطلاعات و قانون دسترسی به اطلاعات وضاحت داده و افزود: خرسندم که یک خانم قوی به حیث نامزد وزیر در کابینه افزوده می شود و چنین جابه جایی ها به جایگاه زنان قوی در اجتماع می افزاید. اقای ارباب گفت؛ در نظام دیموکراتیک دولت مردان خادم، و ملت بادار میباشند به این اساس باید حاکمان به ملت حساب دهند و تأکید ما بر این است پیش از اینکه اطلاعات خواسته شود باید با مردم شریک گردد.
در این دیدار زهرا موسوی، کمیشنر کمیسیون نامزد نمودن یک خانم به وزارت کلیدی همچون وزارت معارف، خرسندی نشان داده و ابراز امیدواری کرد که با حضور ایشان وضعیت اطلاع رسانی در وزارت معارف با تغییرات مثبتی همراه باشد.
محترمه زهرا موسوی به غنی سازی بانک اطلاعاتی، فعال نمودن و تجهیز دفاتر مرجع اطلاع رسانی در مرکز و ولایات اشاره نموده و بر تدویر برنامه های آگاهی دهی در مورد قانون دسترسی به اطلاعات به کارمندان این وزارت توسط تیم تخنیکی کمیسیون تاکید نمود.
سپس اقای ولی الله مصباح مشاور تخنیکی کمیسیون دسترسی به اطلاعات نظر به تشکیلات بزرگ وزارت معارف افزود: "وزارت معارف یک وزارت خاص و مهم است به دلیل اینکه در اجتماع با هر فرد تماس دارد برای اینکه فرزندان مردم، در مکاتب مربوط به وزارت معارف درس میخواند به این اساس این وزارت باید به هر فرد نظر به خواسته های آن اطلاعات ارایه نمایند. بر این اساس جهت ارایه اطلاعات، در وزارت معارف باید یک مرجع اطلاع رسانی مجهز، مسلکی و دایمی موجود باشد.
در اخیر محترمه رنگینه احمدی، در مرکز و ولایات در مورد تامین حق دسترسی به اطلاعات تعهد سپرد که آماده ی هر نوع همکاری بوده و افزود: "من به مشارکت مردمی باور دارم و به روند حساب دهی آماده هستم، ما به همکاری های دو جانبه اشد نیاز داریم تا بتوانیم آگاهی مردم را بالا برده و همچنان با همکاری هم می توانیم در امور دستاورد بیشتر داشته باشیم. من آرزو دارم که در بین ادارات همکاری های دو جانبه تا حد ممکن افزایش یابد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار