دسترسی به اطلاعات یکی از شرایط لوازم اساسی سرمایه گذاری در کشور بوده و زمینه را برای مشارکت بخش خصوصی در برنامه های عمرانی فراهم می کند. به همین منظور کمیسیون دسترسی به اطلاعات کنفرانسی را تحت عنوان نقش دستری به اطلاعات در تقویت سکتوری خصوصی برگزار کرد.

Anonymous (not verified)
یکشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۸ - ۱۰:۸
Aic

جمعه ۶ جدی ۱۳۹۸

این نمایشگاه و کنفرانس در مدت سه روز با اشتراک برخی ادارات دولتی، نهادها و شرکت های خصوصی تدویر یافت، هم چنان کمیسیون دسترسی به اطلاعات کنفرانس نقش دسترسی به اطلاعات در مشارکت برای ارتقاء، جهت تقویت محصولات داخلی و حمایت از سکتور خصوصی دایر نمود.

در این کنفرانس محترم حمدالله ارباب عضو کمیسیون دسترسی به اطلاعات، صدیق الله توحیدی معاون کمیته مصئونیت خبرنگاران افغانستان، ناصر تیموری رییس دادخواهی و ارتباطات دیده بان شفافیت افغانستان و نجیب الله ذکی استاد پوهنتون کابل اشتراک داشتند.

محترم حمدالله ارباب، روی نقش دسترسی به اطلاعات در تقویت سکتور خصوصی و سرمایه گذاری ها در کشور صحبت نمود. وی، اطلاع رسانی دقیق و به موقع را از ویژگیهای حکومتداری خوب بیان نمود و افزود: " اطلاع رسانی از جانب حکومت برای مردم یک مکلفیت بوده و مفهوم حکومتداری خوب این است که به مردم خدمات عرضه نموده و از آن به مردم اطلاع رسانی نمایند" زیرا حکومت برای خدمت گذاری به مردم است از این رو باید به مردم پاسخگو باشد.

وی، هم چنان خاطرنشان ساخت که فرهنگ محرمیت یکی از مشکلات عمده فرا روی سکتور خصوصی و تطبیق کامل قانون دسترسی به اطلاعات می باشد که باید این فرهنگ را از بین برد.

در ادامه محترم صدیق الله توحیدی، در مورد کارکرد رسانه ها در امر اطلاع رسانی برای سهولت کاری بخش سکتور خصوصی صحبت نموده  و گفت: " رسانه بخشی از سکتور خصوصی به حساب می آیند و همکاری رسانه ها با کمیسیون دسترسی به اطلاعات مفید واقع می گردد" وی همچنان تأکید نمود، در زمینه تأمین حق دسترسی به اطلاعات بخش های سکتور خصوصی و شهروندان کشور با کمیسیون دسترسی به اطلاعات باید همکاری نمایند. اکنون یک کمیسیون فعال و کارا و نیز بهترین قانون در زمینه دسترسی به اطلاعات در اختیار داریم که در امر پیشرفت بخش های مختلف aic

سکتور خصوصی مؤثر تمام  می شود.

در پایان برنامه، محترم استاد نجیب الله ذکی، دسترسی به اطلاعات را از حقوق اساسی شهروندان عنوان نمود، و افزود: " ما زمانی می توانیم از حق دسترسی به اطلاعات استفاده نماییم که قانون دسترسی به اطلاعات را مطالعه نماییم" از اینرو برنامه آگاهی دهی از قانون دسترسی به اطلاعات را از جانب کمیسیون دسترسی به اطلاعات در جهت فهم درست از حق دسترسی به اطلاعات مهم عنوان نمود و خواستار تدویر چنین برنامه های گردید.

در اخیر این برنامه به سوالات اشتراک کنندگان نیز پاسخ ارایه گردید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار