جلسه نوبتی کمیسیون دسترسی به اطلاعات

Anonymous (not verified)
شنبه ۱۳۹۹/۱/۳۰ - ۸:۳۰
aic

با وجود شیوع گسترده ی ویروس کرونا در کابل و وضع قیود گشت و گذار به هدف جلوگیری از پیشرفت این ویروس، کمیسیون دسترسی به اطلاعات سعی می نماید تحت هر شرایطی فعالیت های خویش را به هدف تامین حق دسترسی به اطلاعات گسترش داده و در کنار سایر نهاد های دولتی مکلفیت خویش را در راستای مدیریت بهتر وضعیت کنونی انجام بدهد. به همین منظور جلسه نوبتی کمیسیون امروز شنبه 28 حمل با حضور رئیس و اعضای کمیسیون تدویر یافته و روی موارد ذیل تصامیم لازم اتخاذ گردید.

  1. تقسیم وظایف از اصول اساسی اداره بوده تا بتواند امورات مربوط سازمان را مدیریت و اهداف اساسی اداره را بدست آورد. به همین دلیل فعالیت های کلیدی کمیسیون در عرصه مالی و اداری، منابع بشری، روابط داخلی و خارجی و شکایات، نظارت و آگاهی عامه از سوی چهار عضو کمیسیون بشکل جداگانه رهبری و به واسطه ی تیم های تخنیکی بخش دارلانشاء به پیش برده می شود.
  2. ایجاد سیستم انلاین تقاضای اطلاعات یکی از دستاورد های مهم  کمیسیون در چند ماه گذشته بوده و کار تخنیکی سیستم مذکور به پایان رسیده است. با آموزش و فعال سازی سیستم به 10 اداره ای که در شرایط فعلی، ایجاب اطلاع رسانی دقیق موثرتر را می نماید، عملا سیستم معرفی و افتتاح شده و در روز های آینده مورد استفاده قرار میگیرد تا شهروندان بتوانند از این ادارات بصورت انلاین تقاضای اطلاعات نموده و از شفافیت اجراآت و کارکردهای شان اطمینان حاصل نمایند.
  3. نهاد های دولتی تحت هر شرایطی چه وضعیت عادی و چه وضعیت بحرانی مکلف به ارایه اطلاعات به شهروندان بوده و ایجاب می نماید نهاد های ذیدخل در تطبیق برنامه های حکومت به هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از تمام فعالیت ها و مصرف بودجه خویش به مردم گزارش ارایه نمایند. به هدف تسریع روند اطلاع رسانی حکومت، قرار است کمیسیون به روز دوشنبه نشست خبری را برگزار و از چگونگی وضعیت اطلاع رسانی به مردم افغانستان گزارش ارایه نماید.
  4. بست ریاست دارالانشاء کمیسیون چندی قبل به رقابت سپرده شده بود؛ طی یک پروسه شفاف از تمام واجدین شرایط امتحان اخذ گردید که از میان داوطلبان بست مذکور سه تن با اخذ بلندترین نمره انتخاب و غرض منظوری عنوانی مقام عالی ریاست جمهوری پیشنهاد گردیدند. یکتن از آنها که بالاترین نمره را در امتحان کسب نموده بود، از سوی جلالتمآب رئیس صاحب جمهور به عنوان رئیس دارالانشاء تعیین گردید که روز سه شنبه معرفی و رسما به کار آغاز می نماید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار