جلسه مشترک کمیسیون دسترسی به اطلاعات با مسوولین برنامه ملی اشتغال زایی

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۸ - ۹:۲۹
aic

جلسه هماهنگی میان کمیسیون دسترسی به اطلاعات و مسوولین برنامه ملی اشتغال زایی در دفتر کمیسیون دسترسی به اطلاعات با حضور محترم حمدالله ارباب عضو کمیسیون، عبدالله واحدیار نماینده وزارت اقتصاد، محمد اسمعیل صاحبزاده نماینده وزارت خارجه ، امید ولید حبیبی نماینده شاروالی کابل، مختار احمد و فهیم محمدی نماینده گان اداره مستقل ارگانهای محلی به هدف تآمین حق دسترسی به اطلاعات در جریان عملی سازی برنامه ملی اشتغال زایی برگزار گردید.

در نخست محترم عبدالله واحدیار اهداف کلی و واحد های عملیاتی برنامه ملی اشتغال زایی را در چند محور اساسی؛ ادغام ملی و منطقوی بیجاشدگان، فراهم آوری فرصت های کاریابی کوتاه مدت، اصلاحات و زیرساخت های توانمندساز بازار کار، سرمایه گذاری های دارای اولویت شهری در مراکز شهری ولایت های ننگرها، قندهار، خوست و هرات، زیرساخت های توانمندساز بازار واصلاحات برای شهرداری کابل و رهبری و هماهنگی در قسمت بازنگری اصول و مقررات سرمایه گذاری درکشور به گونه مفصل توضیح داده و از رهبری کمیسیون خواست تا در جریان تطبیق برنامه ملی اشتغال زایی و چگونگی بلندبردن سطح آگاهی و دسترسی شهروندان به اطلاعات در چارچوب قانون دسترسی به اطلاعات همکاری های لازم صورت گیرد که برنامه ملی اشتغال زایی بگونه شفاف و براساس نیازمندی های جدی مردم عملی گردد.

کمیسیون دسترسی به اطلاعات

در ادامه محترم حمدالله ارباب، تطبیق برنامه ملی اشتغال زایی را در ایجاد تغییرات مثبت در زندگی مردم با اهمیت عنوان نموده و روی جایگاه حق دسترسی به اطلاعات در شفافیت برنامه ها و اعتماد سازی میان مردم و حکومت صحبت نمود. عضو کمیسیون، بر اطلاع رسانی دقیق در خصوص اصول، مقررات، لوایح و اطلاعات مربوط به فعالیت ها و پروژه ها را با اقشار نیازمند و مستفد شوندگان واقعی این برنامه، مهم عنوان کرد. آقای ارباب از مسوولین برنامه اشتغال زایی خواست تا اطلاعات را به شکل پیشگیرانه در اختیار مردم محل قرار بدهند که افراد مستحق و بی بضاعت بتوانند که در روشنایی اطلاعات از این کمک ها به هدف بلند بردن سطح زندگی خود استفاده نمایند.

سپس، محترم محمد داود فیاض و خلیل جیحون در خصوص حق دسترسی شهروندان به اطلاعات و سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات معلومات همه جانبه ارایه کردند.

در آخر فیصله گردید که کمیسیون برنامه های آگاهی دهی را برای کارمندان برنامه فوق برگزار و درعین حال یک حساب مشخص در سیستم آنلاین برای برنامه ملی اشتغال زایی ایجاد کند که شهروندان و رسانه ها بتوانند در خصوص مصرف بودجه و تطبیق برنامه ها تقاضای اطلاعات نموده واز شفافیت در تطبیق پروژه ها اطمینان حاصل نمایند.

برنامه ملی اشتغال زایی یک برنامه بین الوزارتی اقتصادی به سطح ملی است که بودجه آن 200ملیون دالر امریکایی بوده و از جانب بانک جهانی تمویل گردیده و برای بهبود زمینه های اشتغال زایی و ایجاد فرصت های اقتصادی برای مهاجرین، عودت کننده گان، بیجاشدگان داخلی و شهرهای میزبان به مدت 5 سال در مراکز 13شهر بزرگ افغانستان تطبیق می گردد این برنامه دارای 5 واحد عملیاتی بوده که به رهبری و هماهنگی وزارت اقتصاد اجرا می شود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار