تدویر برنامه آگاهی دهی در وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث

Anonymous (not verified)
دوشنبه ۱۴۰۰/۵/۱۱ - ۱۱:۳۳
aic

به سلسلۀ برنامه های آگاهی دهی به مسؤولین و کارمندان ادارات دولتی، اینک برای دومین بار برنامۀ آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات به مسؤولین و کارمندان وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث تدویر یافت.

این برنامه با حضور محترم زهرا موسوی کمیشنر، محترم ولی الله مصباح مشاور کمیسیون دسترسی به اطلاعات، محترم بشیر احمد فیضی رییس عمومی مالی و اداری و تعداد از رؤسا و کارمندان این وزارت به هدف آگاهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات تدویر گردید.

aic

در ابتدأ آقای فیضی، ضمن خوش آمدید به عضو و کارمندان کمیسیون دسترسی به اطلاعات؛ افزود که: تأمین حق دسترسی به اطلاعات یک مسؤولیت همگانی است و رهبری وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث متعهد به تأمین این حق در این وزارت است. وی تدویر برنامه آګاهی دهی از قانون دسترسی به اطلاعات را در حالت کنونی کشور، یک اقدام ارزشمند و ستودنی دانسته و تأکید ورزید تا از تمام امتیازات که اسناد ملی و بین المللی در قسمت دسترسی به اطلاعات به ما داده است، باید از آن برای تأمین اهداف مثبت استفاده کنیم.

سپس خانم زهرا موسوی در بخش از سخنرانی اش به اشتراک کنندګان از برنامه اظهار داشت که: حق دسترسی به اطلاعات از جمله حقوق بشری است که قانون اساسی و قوانین بین المللی پشتیبان آن می باشد. وی مبارزه بافساد، ایجاد شفافیت و پاسخگو ساختن ادارات را از جمله مزایای حق دسترسی به اطلاعات عنوان نموده خاطر نشان ساخت که نظر به این مزایا حق دسترسی به اطلاعات به یک گفتمان ملی و بین المللی بدل شده است.

همچنین آقای مصباح، با توضیح پرزینتیشن از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در مورد اهداف قانون، اهمیت حق دسترسی به اطلاعات، فعالیت های کمیسیون، وظایف وصلاحیت های کمیسیون، طرز دسترسی به اطلاعات، حمایت اشخاص، میعاد ارایه اطلاعات، روش ارایه اطلاعات، مسؤولین اطلاع رسانی، وظایف مسؤول اطلاع رسانی در ادارات، ممنوعیت دسترسی به اطلاعات، شکایت و طرز رسیدگی به آن نزد کمیسیون، تخلفات و مؤیدات تأدیبی و مصئونیت اشخاص معلومات مفصلی را ارایه نموده و به سوالات اشتراک کنندګان پاسخ ارایه نمود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار