تدویر برنامه آگاهی دهی برای ریاست های سکتوری، ولسوالان و نهاد های همکار ولایت کابل

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۴۰۰/۴/۲۳ - ۱۴:۴۹
aic

کمیسیون دسترسی به اطلاعات در هماهنگی با دفتر مطبوعاتی ولایت کابل برنامه آگاهی دهی را با حضورداشت محترم عین الدین بهادری رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات و محترمه سلیمه نیکبین معاون امور اجتماعی ولایت کابل، برای ولسوالان، ریاست های سکتوری و نهاد های همکار ولایت کابل برگزار نمود.

در این برنامه محترم عین الدین بهادری رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات روی اهمیت دسترسی به اطلاعات در دولت‌داری خوب و نقش نظارتی مردم در تطبیق و حاکمیت قانون، مبارزه با فساد صحبت نمود. رییس کمیسیون، با تأکید بر تأمین حق دسترسی به اطلاعات گفت: " رفتار سازنده و پاسخگویی در برابر مردم از سوی مسؤولین دولتی، بیانگر واقعیت های رفتاری و چهره اصلی حکومت می باشد". بناءً از طریق دسترسی به اطلاعات می توان مشارکت مردم را در حکومت داری خوب تضمین نمود و باعث تقویت رابطۀ سازندۀ مردم با دولت گردید.

aic

آقای بهادری، دسترسی به اطلاعات را در سطح ولسوالی‌ها از حقوق اساسی مردم بیان کرد و نقش نظارتی مردم را در امر مبارزه بافساد و همکاری با دولت با اهمیت خواند. وی از ولسوالان و مسؤولین خواست تا درخواست های مردم را جدی گرفته و اطلاعات دقیق و جامع در اختیار مردم قرار دهند تا آنان در هاله ای از ابهام قرار نگیرند.

در ادامه محترم ولی الله مصباح مشاور تخنیکی و سرپرست آمریت آگاهی عامه کمیسیون، با ارایۀ پریزینتیشن در مورد قانون دسترسی به اطلاعات؛ اهمیت و مبنای حق دسترسی به اطلاعات، اهداف قانون دسترسی به اطلاعات، مبنای قانون دسترسی به اطلاعات، وظایف و صلاحیت های کمیسیون، مکلفیت ادارات در نشر سالانه اطلاعات و ایجاد مرجع اطلاع رسانی، وظایف مرجع اطلاع رسانی، مصئونیت اشخاص در صورت افشای اطلاعات با حسن نیت در موارد فساد و سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات، برای اشتراک کنندگان توضیح مفصل ارایه نمود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار