تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در پوهنتون کاردان

Anonymous (not verified)
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۷/۲۲ - ۱۳:۵
aic

برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات با حضورداشت محترم عین الدین بهادری رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات، محترم خواجه جمشید صدیقی رییس پوهنخی حقوق و علوم سیاسی، استادان و محصلین بخش حقوق پوهنتون کاردان و برخی از همکاران نهادهای مدنی، به روز دوشنبه ۲۱ میزان ۱۳۹۹ در پوهنتون کاردان برگزار گردید.

در این برنامه محترم عین الدین بهادری، روی ضرورت تأمین حق دسترسی به اطلاعات در جوامع امروزی، رابطه دسترسی به اطلاعات با اقتصاد، مزیت های دسترسی به اطلاعات و حکومت داری دیجیتلی برای دسترسی سریع و آسان مردم به اطلاعات صحبت نمود. آقای بهادری، ضمن توضیح خاستگاه و گذشته تاریخی حق دسترسی به اطلاعات گفت: " دسترسی به اطلاعات در جوامع امروزی از هر زمانی دیگری نیاز دارد به واقعیت مبدل گردد. دسترسی به اطلاعات از ضرورت های اساسی برای حکومت داری خوب مبتنی بر اصول شفافیت و پاسخگویی است. رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات، پاسخگو بودن ادارات، دسترسی مردم به تصامیم دولتی که نسبت به سرنوشت آنها تأثیر مستقیم دارند، تلاش در جهت مبارزه با فساد اداری، تولید دانش و آگاهی و ایفای نقش شهروندی را از موارد مهم برای ضرورت تأمین حق دسترسی به اطلاعات یاد نمود.

آقای بهادری افزود؛ موجودیت حکومت داری دیجیتلی در شرایط کنونی می تواند نیاز دسترسی به اطلاعات و سایر نیاز های مردم را به صورت دقیق و سریع مرفوع ساخته و روند پاسخگویی دولت را تسهیل نماید.

آقای بهادری، دسترسی به اطلاعات را از ابزار مهم در تولید، توسعه و سرمایه گذاری های اقتصادی گفت و دلایل عدم سرمایه گذاری در یک کشور را، نبود اطلاعات دقیق در مورد شرایط اقتصادی، فضای عمومی و نیازهای کالا عنوان نمود و افزود؛ بر این اساس دسترسی به اطلاعات می تواند زمینه بهتر برای فعالیت های اقتصادی را فراهم سازد.

aic

محترم جمشید صدیقی، که نیز در این برنامه صحبت می نمود؛ حق دسترسی به اطلاعات را بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر به عنوان حق بشری عنوان نمود و گفت: "تأمین حق دسترسی به اطلاعات نه تنها باعث تقویت حکومت داری خوب می گردد بلکه آزادی بیان را نیز تقویت می نماید". آقای صدیقی، تدویر برنامه های آگاهی دهی را از سوی کمیسیون دسترسی به اطلاعات در جهت افزایش سطح آگاهی شهروندان و محصلین، گامی اساسی در تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات و شهروندان پرسشگر اظهار داشت.

aic

در ادامه محترم خلیل جیحون آمر آگاهی عامه کمیسیون، با ارایه پریزینتیشن در مورد جامعیت اطلاعات، دسته بندی اطلاعات، مبنای حق دسترسی به اطلاعات، مبنای قانون دسترسی به اطلاعات و اصول اساسی حاکم بر دسترسی به اطلاعات را به صورت مفصل توضیح داد.

در پایان محترم ولی الله مصباح نیز با ارایه بخشی از پریزینتیشن، در مورد وظایف و صلاحیت های کمیسیون، نشر سالانه اطلاعات، ایجاد مرجع اطلاع رسانی و وظایف آن، مصئونیت اشخاص و سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات به تفصیل معلومات ارایه نمود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار