تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی

Anonymous (not verified)
دوشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۶ - ۱۳:۲۱
aic

برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات، به روز دوشنبه ۲۶ عقرب ۱۳۹۹ در وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی که در آن محترمه زهرا موسوی عضو کمیسیون دسترسی به اطلاعات و میرویس نیکمل رییس پالیسی و پلان وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی حضور داشتند؛ برای رییسان و آمرین این وزارت تدویر یافت.

محترمه زهرا موسوی، که در این برنامه صحبت می نمود گفت: " ادارات دولتی نقش اساسی در تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات را دارد و کمیسیون دسترسی به اطلاعات از تطبیق آن در ادارات نظارت و حمایت می نماید". وی افزود؛ به باور کمیسیون دسترسی به اطلاعات فرهنگ محرمیت و پنهان کاری در ادارات هنوز به سطح بالای وجودی دارد که با اصل دولتداری باز و حکومت داری خوب همخوانی نداشته و قابل قبول نیست. زیرا اصل بر گردش آزاد اطلاعات است؛ باید تمام اطلاعات در اختیار مردم قرار گیرند مگر اینکه از جمله استثناآت باشد که در ماده شانزدهم قانون دسترسی به اطلاعات صراحت دارد.

خانم موسوی، با تأکید بر اهداف قانون دسترسی به اطلاعات، ابراز داشت که کمیسیون دسترسی به اطلاعات با تطبیق این قانون از ادارات توقع دارند که زمنیه حسابدهی، مبارزه بافساد اداری و مشارکت مردم در دولت داری را فراهم نماید تا از یکسو، حق دسترسی شهروندان به اطلاعات تأمین گردد و از جانب دیگر اعتماد مردم نسبت به کارکرد ها و فعالیت های ادارات افزایش یابد.

aic

محترم میرویس نیکمل، در صحبت هایش بر اهمیت دسترسی به اطلاعات اشاره نموده و آن را از اصول حکومت داری خوب عنوان نمود. آقای نیکمل، با اطمینان دهی از تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات گفت: " وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، تلاش می نماید تا در چارچوب قانون دسترسی به اطلاعات، روند اطلاع رسانی را بهبود بخشیده و حق دسترسی به اطلاعات را تأمین نماید". وی، از فعالیت های خویش در این زمینه گفت: در این وزارت تیم های متخصص اطلاع رسانی ایجاد گردیده و نیز بالای تشکیل مشخص در این مورد به گونه ای رسمی کار صورت گرفته و کار روی جزییات آن جریان دارد. وی در اخیر از هر نوع همکاری این وزارت با کمیسیون و تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات برای تأمین حق دسترسی به اطلاعات تعهد سپرد.

سپس محترم خلیل جیحون آمر آگاهی عامه و محترم داوود فیاض آمر ارتباط ولایات کمیسیون دسترسی به اطلاعات، با ارایه پریزینتیشن در مورد دسترسی به اطلاعات، مبنای حق دسترسی به اطلاعات، اهداف قانون دسترسی به اطلاعات، دسته بندی اطلاعات، مبنای قانون دسترسی به اطلاعات و اصول اساسی حاکم بر دسترسی به اطلاعات، وظایف و صلاحیت های کمیسیون، نشر سالانه اطلاعات، ایجاد مرجع اطلاع رسانی و وظایف آن و مصئونیت اشخاص به تفصیل معلومات ارایه نمود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار