تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری

Anonymous (not verified)
دوشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۱۴:۴۵
aic

کمیسیون دسترسی به اطلاعات، به منظور آگاهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات به سلسله برنامه­های خویش برنامه آگاهی دهی را در ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری برگزار کرد.

  برنامه با حضور محترم حمدالله ارباب کمیشنر کمیسیون دسترسی به اطلاعات، محترم خوشحال خلیل رییس مطبوعات اداره امور، معاونین ریاست­های اداره امور و تیم آگاهی دهی کمیسیون تدویر یافت

کمیسیون دسترسی به اطلاعات

در نخست آقای خوشحال، ضمن خوش آمدید گفت؛ مردم حق دارند به اطلاعاتی ادارات دولتی مطابق قانون دسترسی داشته باشند. وی، فرهنگ محرمیت را مانع عمده فرا روی دسترسی به اطلاعات خواند و تأکید کرد که با آگاهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات می­توان فرهنگ محرمیت را از میان برداشت. هم­چنان رییس مطبوعات اداره امور از همکاری همه جانبه این اداره با کمیسیون اطمینان کامل داد

کمیسیون دسترسی به اطلاعات

در ادامه آقای ارباب، دسترسی به اطلاعات را یک حق بشر عنوان کرد و گفت؛ هدف از تشکیل ادارات ارایه خدمت به مردم است. و ادارات مکلف اند؛ در مشوره با مردم؛ به مردم خدمات را ارایه نمایند. وی، هم­چنان تصریح کرد؛ که زمانی مردم بهتر به ادارات مشوره خواهند داد که به اطلاعات موجود از ادارات دسترسی داشته باشند.

این عضو کمیسیون، بر نشر پیشگیرانه اطلاعات تأکید کرده و اظهار داشت که بر اساسی قانون ادارات حق ندارند دلایل تقاضای اطلاعات را از متقاضی جویا شوند

کمیسیون دسترسی به اطلاعات

در آخر  محترم ولی الله مصباح، مشاور تخنیکی کمیسیون، قانون دسترسی به اطلاعات را با ارایه پریزینتیشن در مورد طرز دسترسی به اطلاعات، حمایت اشخاص، میعاد ارایه اطلاعات، روش ارایه اطلاعات، مسؤولین اطلاع رسانی، وظایف مسؤول اطلاع رسانی در ادارات، مکلفیت ادارات در نشر پیشگیرانه اطلاعات، ممنوعیت دسترسی به اطلاعات، شکایت و طرز رسیدگی به آن نزد کمیسیون، تخلفات، مؤیدات تأدیبی و مصونیت اشخاص... معلومات مفصل  بر اساس قانون ارایه نمود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار