تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در اداره عالی تفتیش

Anonymous (not verified)
دوشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۱۴:۵۸
aic

کمیسیون دسترسی به اطلاعات، مصمم بر تأمین حق دسترسی به اطلاعات در جامعه است؛ به این منظور به ادامه برنامه های آگاهی دهی خویش این بار برنامه آگاهی دهی را در اداره عالی تفتیش به هدف تطبیق بهتر قانون دسترسی به اطلاعات در این اداره، با حضور محترم زهرا موسوی کمیشنر کمیسیون دسترسی به اطلاعات، محترم عالم شاه ابراهیمی معاون مالی و اداری، رؤسا و آمرین این اداره و تیم آگاهی دهی کمیسیون  تدویر کرد.

کمیسیون دسترسی به اطلاعات

در آغاز آقای ابراهیمی، ضمن خوش آمدید از همکاری اداره عالی تفتیش جهت تأمین حق دسترسی به اطلاعات در این اداره به کمیسیون اطمینان داده و گفت؛ هدف اداره عالی تفتیش شفافیت در ادارات است و تأمین حق دسترسی به اطلاعات در ادارات این هدف اداره عالی تفتیش را برآورده می­سازد.

سپس خانم زهرا موسوی، گفت؛ فلسفه دسترسی به اطلاعات این است که مردم با استفاده از حق دسترسی به اطلاعات، روند حکومت‌داری را نظارت و کنترل  نمایند تا این که شفافیت در پروسه حکومت داری تأمین گردد. وی، بر نشر پیشگیرانه اطلاعات تأکید کرد و نشر پیشگیرانه اطلاعات و دسترسی به اطلاعات را یکی از میکانیزم های اعتماد سازی میان مردم و دولت خواند.

کمیسیون دسترسی به اطلاعات

در آخر آقای جعفر ایشانی، کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات با ارایه پریزینتیشن در مورد اهمیت حق دسترسی به اطلاعات، اهداف قانون دسترسی به اطلاعات، طرز دسترسی به اطلاعات، حمایت اشخاص، میعاد ارایه اطلاعات، روش ارایه اطلاعات، مسؤولین اطلاع رسانی، وظایف مسؤول اطلاع رسانی در ادارات، مکلفیت ادارات در نشر پیشگیرانه اطلاعات، ممنوعیت دسترسی به اطلاعات، شکایت و طرز رسیدگی به آن نزد کمیسیون، تخلفات، مؤیدات تأدیبی و مصونیت اشخاص... معلومات مفصل  بر اساس قانون ارایه نمود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار