تأمین حق دسترسی به اطلاعات نیازمند همکاری های نهاد های مدنی و اجتماعی است

Anonymous (not verified)
دوشنبه ۱۳۹۹/۹/۱۷ - ۱۰:۵۰
aic

دسترسی به اطلاعات از حقوق اساسی شهروندان کشور بوده که ضمانت تأمین این حق در ماده پنجاهم قانون اساسی افغانستان تسجیل یافته است. اساس فلسفه دسترسی به اطلاعات تأمین شفافیت، مبارزه بافساد و مشارکت مردم در حکومت داری و حساب دهی است. از این رو نیاز است تا شهروندان، نهادهای مدنی و اجتماعی به صورت کنشی از این حق استفاده نموده و درترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات جهت پیشرفت و ترقی کشور همچنان پاسخگو نمودن ادارات و تأمین شفافیت سهم بیگیرند.

نهاد ( ځلاند افغان) با این ابتکار، به صورت فعالانه در امر تقویت و ترویج فرهنگ دسترسی به اطلاعات فعالیت خویش را در ولسوالی کامه ولایت ننگرهار با تدویر برنامه های آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات به صورت رضا کارانه آغاز نموده است.

این نهاد در نخستین گام به روز یکشنبه، ۱۶ قوس ۱۳۹۹ برای ۳۲ تن از زنان به شمول دانشجویان، متعلمین و اعضای شورای انکشافی ولسوالی کامه، برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات را برگزار کرده است.

رهبری کمیسیون دسترسی به اطلاعات از این اقدام نیک محترم سید اصغر ساحل مسؤول نهاد (ځلاند افغان)، ابراز امتنان نموده و موفقیت همیشگی برای اعضای آن نهاد را از دربار ایزد متعال در راستای انجام رسالت شهروندی خویش استدعا می نماید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار