برگزاری برنامه آموزشی حق دسترسی به اطلاعات برای خبرنگاران در کابل

Anonymous (not verified)
پنجشنبه ۱۳۹۸/۱۲/۱ - ۹:۴۹
aic

سه شنبه ۲۹ دلو ۱۳۹۸

برنامه آموزشی یک روزه  حق دسترسی به اطلاعات از سوی خبرگزاری پژواک برای محصلین رشته ژورنالیزم برگزارشد. این برنامه با حضورداشت محترم عین الدین بهادری، رییس کمیسسیون دسترسی به اطلاعات و دانش کروخیل رئیس خبرگزاری پژواک گشایش یافت.

نخست محترم عین الدین بهادری، در مورد کارکردها و فعالیتهای کمیسیون دسترسی به اطلاعات در عرصه ی برنامه های آگاهی دهی، رسیدگی به شکایات متقاضیان، نظارت از پروسه ی دسترسی به اطلاعات، استخدام کارمندان به صورت شفاف، ایجاد مراجع مسوول اطلاع رسانی و کار روی سیستم آنلاین تقاضای اطلاعات معلومات مفصلی را ارایۀ نمود. آقای بهادری، دسترسی به اطلاعات را از حقوق اساسی شهروندان عنوان نمود و گفت: " فلسفه دسترسی به اطلاعات مبارزه با فرهنگ محرمیت، تأمین شفافیت و پاسخگو بودن ادارات در برابر مردم و در مجموع تقویت دولت داری باز می باشد" از این رو شهروندان باید از حق قانونی و شهروندی خویش به صورت آگاهانه استفاده نمایند.aic

رییس کمیسیون، علاوه نمود: دسترسی به اطلاعات ابزار کارا در تحقق آزادی بیان می باشد و خبرنگاری عنصر سازنده در آزادی بیان است بناء خبرنگاران باید نقش بارزی را در امر تأمین حق دسترسی به اطلاعات ایفا نمایند.

 

در این برنامه آقای کروخیل، نکات مهم را در مورد فواید و اهداف قانون دسترسی به اطلاعات توضیح داد و تأمین حق دسترسی به اطلاعات را در امر مشارکت مردمی در تصمیم گیری های حکومتی مهم عنوان نمود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار