برنامه آگاهی دهی از قانون دسترسی به اطلاعات برای کارمندان مؤسسه هماهنگی افغانها علیه فساد

Anonymous (not verified)
یکشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۱۰:۵۳
aic

این برنامه با حضور داشت محترم حمدالله ارباب، عضو کمیسیون دسترسی به اطلاعات در دفتر مؤسسه افکک به منظور آگاهی دهی از قانون دسترسی به اطلاعات برای کارمندان این مؤسسه برگزار گردید.

این مؤسسه برنامه های آگاهی عامه را از قانون و حق دسترسی به اطلاعات و سایر قوانین در زون مشرقی برگزار می نماید به همین منظور کمیسیون دسترسی به اطلاعات در همکاری با این موسسه تلاش می  نماید تا برنامه های آگاهی دهی از قانون دسترسی به اطلاعات را در سطح ولایات مشرقی کشور گسترش دهد.

در این برنامه محترم حمدالله ارباب، در مورد قانون و حق دسترسی مردم به اطلاعات از ادارات، معلومات ارایه نموده و آنرا از حقوق اساسی شهروندان عنوان نمود. آقای ارباب گفت: " مردم در ولایات و مرکز از این حق قانونی و شهروندی خویش باید آگاه شوند و از آن در جهت مبارزه با فساد اداری و پاسخگو ساختن ادارات استفاده نمایند." از اینروز تیم آگاهی عامه ی این مؤسسه باید در جهت آگاهی دهی به صورت جدی و خستگی ناپذیر تلاش نمایند و برای مردم ذهنیت مبارزه با فساد را از رهگذر قوانین مربوطه به خصوص قانون دسترسی به اطلاعات ایجاد نمایند.aic

سپس محترم خلیل جیحون، و جعفر ایشانی در مورد اهداف قانون دسترسی به اطلاعات، مکلفیت ادارات، روش ارایۀ اطلاعات، میعاد ارایۀ اطلاعات، وظایف مسؤول اطلاع رسانی، شیوه ی تقاضای اطلاعات، حق شکایت و طرز رسیدگی به شکایت نزد کمیسیون و حمایت اشخاص با ارایۀ پریزینتیشن توضیحات لازم را ارایۀ نمود.

در اخیر برنامه به سوالات اشتراک کنندگان نیز پاسخ ارایۀ گردید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار