برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در وزارت سرحدات، اقوام و قبایل تدویر یافت

Anonymous (not verified)
پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۴ - ۱۰:۱۸
aic

برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات، با حضور داشت محترمه زهرا موسوی کمیشنر کمیسیون دسترسی به اطلاعات و محترم محب الله صمیم وزیر سرحدات، اقوام و قبایل، به روز چهارشنبه ۳ جدی ۱۳۹۹ با اشتراک معینان، رؤسا و آمرین وزارت سرحدات، اقوام و قبایل در آن وزارت برگزار گردید.

محترمه زهرا موسوی، که در این برنامه صحبت می نمود، گفت : " اهمیت دسترسی به اطلاعات را می توان در عرصه‌های شفافیت، حساب‌دهی و مشارکت مردم در حکومت‌داری قابل ارزیابی دانست." وی، تصریح نمود؛ شفافیت یکی از موضوعاتی است که در بحث های ملی و بین المللی روی آن توجه جدی صورت گرفته است که در مقابل موجودیت فساد در ادارات باعث می‌شود فرهنگ محرمیت تقویت گردد و از شفافیت جلوگیری به عمل آید. بنابرین دسترسی به اطلاعات از ابزار مهم و تأثیر گذار، جهت تأمین شفافیت و مبارزه با فساد در ادارات است.

aic

خانم موسوی، با تأکید بر تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات در ادارات افزود؛ مردم تنها از طریق دسترسی به اطلاعات می توانند از کارکردهای مثبت ادارات آگاهی حاصل نموده و از نشر اخبار جعلی خودداری نمایند و هم مشارکت آگاهانه و فعال در تحکیم اصول حکومت داری خوب داشته باشند؛ همچنان از طریق دسترسی به اطلاعات، می توان تصویر واقعی ادارات را برای مردم به نمایش گذاشت. این عضو کمیسیون در صحبت هایش همکاری با مراجع مسؤولین اطلاع رسانی را از الزامات تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات در ادارات یاد نمود و خواهان همکاری با مسؤول اطلاع رسانی آن وزارت گردید.

محترم محب الله صمیم، نیز در صحبت هایش از فواید و اهمیت دسترسی به اطلاعات یاد کرد و گفت: " شرایط فعلی ایجاب می نماید، مردم به اطلاعات موجود در ادارات دسترسی داشته باشند، زیرا تأمین حق دسترسی به اطلاعات برای مردم و جامعه مفید است." وی، دسترسی به اطلاعات را در مسئولیت پذیری مسؤولین ادارات و بهبودعرضه خدمات برای مردم مهم عنوان نمود. آقای صمیم تصریح نمود؛ وزارت سرحدات، اقوام و قبایل متعهد است اطلاعات را در اسرع وقت به گونه ای دقیق به مردم ارایۀ نماید. وی از همکاری با مراجع اطلاع رسانی و تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات جهت تأمین حق دسترسی به اطلاعات نیز اطمینان داد.

سپس محترم ولی الله مصباح مشاور تخنیکی کمیسیون، با ارایۀ پریزینتیشن، در مورد اهداف قانون دسترسی به اطلاعات، مکلفیت ادارات، روش ارایۀ اطلاعات، میعاد ارایۀ اطلاعات، وظایف مسؤول اطلاع رسانی، شیوه ی تقاضای اطلاعات، حق شکایت و طرز رسیدگی به شکایت نزد کمیسیون و حمایت اشخاص که اطلاعات را با حسن نیت افشاء می نماید و سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات، توضیحات لازم را ارایۀ نمود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار