برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در اداره ملی ستندرد برگزار گردید

Anonymous (not verified)
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۱:۲
aic

برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات با حضورداشت محترم عصمت‌الله حیدری رییس دارلانشاء، محترم خلیل جیحون آمر آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات و محترم عبیدالله شهزاد معاون مالی و اداری، اداره ملی استندرد برای کارمندان آن اداره تدویر یافت.

کمیسیون دسترسی به اطلاعات

ابتدا، محترم عبیدالله شهزاد، حق دسترسی به اطلاعات را یک حق بشری و شهروندی خوانده و دسترسی به اطلاعات را از ابزار مهم در افزایش سطح مشارکت شهروندان در تصمیم گیری ها و تطبیق برنامه های دولتی عنوان نمود. آقای شهزاد تصریح نمود؛که قضاوت درست مردم در مورد ادارات و همکاری آنان، وابسته به میزان دسترسی شهروندان به اطلاعات موجود در ادارات می باشد؛ از اینرو ادارات باید اطلاعات را بشکل دقیق و به اسرع وقت در اختیار مردم قرار دهند.

آقای شهزاد، از تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات در اداره ملی استندرد، به منظور تأمین حق دسترسی شهروندان به اطلاعات اطمینان داد.

سپس محترم عصمت‌الله حیدری، روی تاریخچه‌ی حق دسترسی به اطلاعات به عنوان حق بشری صحبت نموده و جایگاه حقوقی و قانونی حق دسترسی به اطلاعات را بر بنیاد اسناد ملی و بین المللی توضیح داد. آقای حیدری، گفت: " طبق احکام قانون اساسی افغانستان و قانون دسترسی به اطلاعات، اصل بر ارایۀ اطلاعات می باشد؛ اما ممنوعیت های نشر اطلاعات نیز در این قانون به صورت واضح پیش‌بینی گردیده است که از جمله موارد استثناآت محسوب می گردد".

کمیسیون دسترسی به اطلاعات

رییس دارالانشا کمیسیون، همچنان از دست‌آورد های کمیسیون دسترسی به اطلاعات، پس از شکل گیری این کمیسیون به عنوان یک نهاد مستقل، در زمینه افزایش سطح آگاهی مسؤولین ادارات و شهروندان از حق و قانون دسترسی به اطلاعات، رسیدگی به شکایات متقاضیان و نظارت از چگونگی تطبیق احکام قانون دسترسی به اطلاعات معلومات همه جانبه را شریک ساخته، و از روند فعالیت‌ها و همکاری ادارات در زمینه تأمین حق دسترسی به اطلاعات ابراز خوش بینی کرد.

متعاقباً، محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه و محترم عبدالحبیب عزیزی با ارایۀ پریزینتیشن در مورد قانون دسترسی به اطلاعات روی مبارزه با فساد، مبنای حق دسترسی به اطلاعات، اهداف قانون دسترسی به اطلاعات، مبنای قانون دسترسی به اطلاعات، وظایف و صلاحیت های کمیسیون، مکلفیت ادارات در نشر سالانه اطلاعات و ایجاد مرجع اطلاع رسانی، وظایف مرجع اطلاع رسانی، مصئونیت اشخاص در صورت افشای اطلاعات با حسن نیت در موارد فساد و سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات به صورت مفصل بحث نمود و در اخیر به سوالات اشتراک کنندگان نیز پاسخ ارائه گردید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار