آگاهی دهی از قانون دسترسی به اطلاعات و استراتیژی کمیسیون دسترسی به اطلاعات برای خبرنگاران تحقیقی ولایات

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۱۰:۲۵
aic

کمیسیون دسترسی به اطلاعات در برنامه خبرنگاری تحقیقی برای شفافیت عامه، که از سوی کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان برگزار گردیده بود؛ جهت آگاهی دهی از قانون دسترسی به اطلاعات و استراتیژی پنج ساله ای کمیسیون دسترسی به اطلاعات، برای خبرنگاران تحقیقی اشتراک ورزیدند.

در این برنامه محترم محمد داوود فیاض آمر نظارت و ارزیابی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم رحمت الله پیروزی آمر رسیدگی به شکایات کمیسیون دسترسی به اطلاعات از جانب کمیسیون حضورداشتند.

ابتدا محترم محمد داوود فیاض، با ارایۀ پریزینتیشن در مورد حق و قانون دسترسی به اطلاعات معلومات داده؛ متعاقباً، محترم محمد حسن پویا استراتیژی پنج ساله ای کمیسیون دسترسی به اطلاعات را توضیح داد؛ که در آن خبرنگاران تحقیقی را از همکاران نزدیک و ذیدخل کمیسیون، در امر ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات یاد نمود و نقش آنان‌را در این راستا مهم و حیاتی خواند.

سپس محترم رحمت الله پیروزی، در مورد حق شکایات شهروندان و خبرنگاران، در صورت عدم ارایۀ اطلاعات از جانب ادارات صحبت نموده و مکانیزم رسیدگی به شکایات متقاضیان را از سوی ادارات و کمیسیون دسترسی به اطلاعات بر مبنای قانون تشریح نمود.

در اخیر این برنامه به تمام سوالات خبرنگاران پاسخ ارایۀ گردید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار