آموزش سیستم آنلاین و بحث روی روند اطلاع رسانی ادارات به شهروندان

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۳۹۹/۶/۵ - ۹:۱۸
aic

برنامه آموزشی و بحث روی روند اطلاع رسانی ادارات به شهروندان با حضورداشت محترم حمدالله ارباب عضو کمیسیون دستسی به اطلاعات و اشتراک مراجع اطلاع رسانی اداره مستقل ارگانهای محل، احیا و انکشاف دهات، امور مهاجرین و احصاییه و معلومات تدویر یافت.

نخست محترم حمدالله ارباب، در مورد سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات و فواید آن معلومات داد، و دسترسی به اطلاعات را از حقوق اساسی شهروندان عنوان نموده و تامین آن را از سوی ادارات بر مبنای قانون دسترسی به اطلاعات یک مکلفیت یاد کرد. آقای ارباب، تصریح کرد که بر مبنای این قانون، شهروندان حق دارند از ادارات در موارد مختلف تقاضای اطلاعات نمایند؛ همچنان قابل ذکر است شهروندان در حین تقاضای اطلاعات ملزم به ارایۀ دلیل و یا مشخصات خویش نمی باشند. بر اساس احکام قانون دسترسی به اطلاعات ادارات باید اطلاعات خواسته شده را در روشنی قانون به متقاضی ارایۀ نمایند.

سپس مسئول ویب سایت کمیسیون نحوه استفاده از سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات را برای مسئولین مراجع اطلاع رسانی ادارات متذکره در مورد تقاضای اطلاعات، زمانبندی آن، ارایه اطلاعات و درج شکایت در سیستم تشریح نمود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار