رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات، به استفاده همه جانبه حق دسترسی به اطلاعات از سوی نهادهای مدنی تأکید کرد.

Anonymous (not verified)
پنجشنبه ۱۴۰۰/۱/۲۶ - ۱۰:۳۶
aic

نشست مشترک کمیسیون دسترسی به اطلاعات با همکاری اداره هماهنگی سازمانی برای رفاه و انکشاف افغانستان (acbar) با اشتراک ۱۸ نهاد مدنی داخلی و بین المللی به هدف بحث پیرامون تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات و استفاده آن، از سوی نهادهای مدنی به شکل مجازی برگزار گردید.

در این نشست محترم عین الدین بهادری، رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات، ضمن خوش آمدید، از برگزار کنندگان این نسشت ابراز سپاس و امتنان نموده و در خصوص وضع قانون دسترسی به اطلاعات بر مبنای قانون اساسی و اسناد بین المللی، ایجاد کمیسیون، اهداف و ظایف آن به گونه مفصل معلومات ارایه کرد.

در ادامه آقای بهادری، روی اهمیت حق دسترسی به اطلاعات در زمینه مبارزه با فساد اداری، مشارکت و مردم سالاری، شفافت، کسب و کار موثر، احترام به حقوق بشر، انکشاف سالم و متوازن، و اعتماد میان دولت و ملت صبحت نموده گفت؛ تنها از طریق تأمین حق دسترسی به اطلاعات می-توان مشارکت سازنده مردم را در سطوح مختلف دولت¬داری تضمین و زمینه را برای شفافیت بیشتر در امورات نهادهای دولتی فراهم کرد.

درضمن، رییس کمیسیون ایجاد سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات، تهیه و تدوین استراتیژی پنج ساله دسترسی به اطلاعات، وضع پنج طرزالعمل، رسید گی به ۱۵۱ مورد شکایات، تدویر ۳۸ برنامه آگاهی دهی، نظارت از نشر پیشگیرانه اطلاعات، ثبت بشتر از ۳۲۰۰ تقاضای اطلاعات از سوی اشخاص حقیقی و حکمی در جریان سال مالی ۱۳۹۹ را از مهم‌ترین دست آوردهای کمیسیون عنوان کرد.

سپس آقای بهادری، روی چگونگی تقاضای اطلاعات، نشر پیشگیرانه اطلاعات از سوی ادارات دولتی، مسوولین مراجع اطلاع رسانی، رسیدگی به شکایات، ممنوعیت¬ها و موارد تأدیبی در صورت عدم ارایه اطلاعات به متقاضی، صحبت کرد.

کمیسیون، به هدف دسترسی آسان شهروندان به اطلاعات سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات را طراحی و ایجاد کرده است که تمام شهرندان و سازمان‌ها می‌توانند از این سیستم به منظور دسترسی به اطلاعات موجود از ادارات دولتی استفاده نمایند. آقای بهادری، به استفاده از این سیستم از سوی نهادهای مدنی و رسانه‌ای در امر ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات تأکید کرد.

در پایان به سولات اشتراک کننگان از سوی رییس کمیسیون پاسخ ارایه گردید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار