دیدار وزیر دولت در امور شهدا و معلولین با رهبری کمیسیون دسترسی به اطلاعات

Anonymous (not verified)
یکشنبه ۱۳۹۹/۸/۱۱ - ۱۵:۲۰
aic

این دیدار با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، محترمه نجیبه مرام معاون و محترمه زهرا موسوی عضو کمیسیون دسترسی به اطلاعات و محترم لعل الدین آریوبی وزیر دولت در امور شهدا و معلولین و هیأت همراه شان، در دفتر کمیسیون دسترسی به اطلاعات صورت گرفت.

در آغاز محترم لعل الدین آریوبی وزیر دولت در امور شهدا و معلولین، هدف از دیدار خویش را با رهبری کمیسیون دسترسی به اطلاعات؛ ایجاد فضای همکاری و تقویت هماهنگی در زمینه تطبیق بهتر قانون، و تأمین حق دسترسی به اطلاعات بیان نمود.

وزیر دولت در امور شهدا و معلولین گفت: " ما تلاش داریم با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات، در روشنی احکام قانون و طرزالعمل های اطلاع رسانی، فرهنگ دسترسی به اطلاعات را تقویت بخشیده و با معیار های که از سوی کمیسیون دسترسی به اطلاعات وضع گردیده است؛ فعالیت های خویش را انجام دهیم". به همین منظور در این وزارت دفتر کاری مشخص برای مرجع مسؤول اطلاع رسانی ایجاد و کارمندان آن را استخدام خواهیم کرد. آقای آریوبی، از تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات در وزارت دولت در امور شهداء و معلولین اطمینان داد.

سپس محترم عین الدین بهادری رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات، ضمن اظهار قدردانی از کارکرد رهبری وزارت دولت در امور شهدا و معلولین در زمینه اطلاع رسانی و تأمین حق دسترسی به اطلاعات، در مورد کمیسیون دسترسی به اطلاعات و مکلفیت های ادارت دولتی بر اساس قانون دسترسی به اطلاعات، معلومات مفصل ارایۀ نمود.

رییس کمیسیون گفت: " ادارات مکلف اند بر اساس ماده پانزدهم قانون دسترسی به اطلاعات، اطلاعات موجود در ادارات خویش را به صورت پیش فعالانه، با استفاده از ابزار های مختلف اطلاع رسانی نشر نمایند تا مردم بتوانند به صورت آسان به اطلاعات دسترسی کامل داشته باشند".

آقای بهادری، با تأکید بر تداوم این نشست ها اظهار داشت که تداوم همچون جلسات و نشست ها می توانند بالای چگونگی کیفیت نشر اطلاعات به صورت پیشگیرانه و بر اساس تقاضای اطلاعات از سوی شهروندان و نیز تأمین حق دسترسی به اطلاعات مؤثر واقع گردد.

aic

در ادامه محترمه خانم مرام معاون کمیسیون دسترسی به اطلاعات، روی تقویت و تجهیز مرجع مسؤول اطلاع رسانی همچنان تفویض صلاحیت برای مسؤول مراجع اطلاع رسانی در آن وزارت صحبت نموده و تأکید نمود که مرجع مسوول اطلاع رسانی که در قانون پیش بینی گردیده است می توانند در تقویت فرهنگ اطلاع رسانی و تطبیق قانون به صورت اساسی مفید باشد که تقویت و همکاری با مسؤول مرجع اطلاع رسانی از الزامات قانونی به شمار می رود.

در پایان، محترمه صفیه صدیقی مشاور وزارت دولت در امور شهدا و معلولین نیز در صحبت های خویش بر همکاری همه جانبه با کمیسیون تعهد سپرده و کار در زمینه اطلاع رسانی را از وظایف اساسی ادارات عنوان نمود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار