دیدار هیأت رهبری کمیسیون دسترسی به اطلاعات با رییس شورای ولایتی هرات

Anonymous (not verified)
دوشنبه ۱۳۹۹/۶/۲۴ - ۹:۶
شهز

محترمه نجیبه مرام معاون و محترمه زهرا موسوی عضو کمیسیون دسترسی به اطلاعات با محترم الحاج کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات، در خصوص کار مشترک در زمینه آگاهی دهی و حمایت شورای ولایتی از حق دسترسی مردم هرات به اطلاعات موجود در ادارات محلی، دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار نخست محترمه نجیبه مرام، روی اهمیت دسترسی به اطلاعات صحبت نموده گفت: "برای تأمین حق دسترسی به اطلاعات که از حقوق اساسی شهروندان است ایجاب می نماید که نهاد های ناظر بر کارکرد حکومت و نهاد هایی که دادخواهی حقوق مردم را می نمایند؛ جهت ایجاد شفافیت و ساختن حکومت پاسخگو با یکدیگر هماهنگ باشند". معاون کمیسیون، نقش شورای ولایتی را در تأمین حق دسترسی مردم به اطلاعات تأثیر گذار عنوان کرد و تصریح نمود، شورای ولایتی که اعضای آن نمایندگان مردم است و از متن جامعه برخواسته است می توانند در زمینه دادخواهی حقوق مردم و حمایت آنان نقش سازنده در روند حکومت داری خوب از طریق تأمین حق دسترسی به اطلاعات ایفا نمایند. بر این اساس از رییس شورای ولایتی ولایت هرات خواست تا برای تأمین حق دسترسی به

aic

اطلاعات در زمینه آگاه نمودن مردم از این حق شان و تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات با کمیسیون به صورت دوامدار همکار باشد.

سپس محترمه زهرا موسوی، گفت: " برای تأمین حق دسترسی مردم به اطلاعات نیاز است نهادهای مختلف در همسویی با یکدیگر قرار گیرند و در زمینه دادخواهی از حقوق اساسی شهروندان هماهنگی و همکاری نمایند". بنابرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات تلاش می نماید در همسویی با نهاد های ذیدخل در رسیدن به اهداف مشترک هماهنگی ایجاد نمایند. در ادامه خانم موسوی افزود؛ هرچند فرهنگ محرمیت در ادارت وجود دارد اما نیاز است به صورت دوامدار در زمینه ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات تلاش صورت گیرد. بنأ همکاری مشترک میان نمایندگان شورای ولایتی در سطح محلی و کمیسیون دسترسی به اطلاعات در سطح افغانستان، جهت تطبیق بهتر قانون و از بین بردن فرهنگ محرمیت یک ضرورت است.

در ادامه محترم الحاج کامران علیزایی، فرهنگ محرمیت در ادارات را در یک نظام دموکراتیک ناپسند عنوان نمود و افزود که در زمینه تأمین حقوق مردم و مبارزه با فساد با تمامی نهادها همکار است و تعهد سپرد در خصوص تأمین حق دسترسی به اطلاعات با کمیسیون دسترسی به اطلاعات همکار بوده و از تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات برای مبارزه با فساد حمایت نماید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار