تدویر برنامه آگاهی دهی از قانون دسترسی به اطلاعات در پوهنتون تابش

Anonymous (not verified)
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۹/۵ - ۱۳:۴۴
Aic

مؤرخ: چهار شنبه، ۱ عقرب ۱۳۹۸
کمیسیون دسترسی به اطلاعات با در نظر داشت اهیمت دسترسی به اطلاعات در امر شفافیت، حسابدهی و حکومتداری خوب، تلاش می نماید از طریق آگاهی دهی به عموم نهادهای اکادمیک و دانشگاه های خصوصی و دولتی، سطح تقاضای اطلاعات را افزایش داده و زمینه مشارکت مردم در حکومتداری را فراهم نماید.
به همین منظور برنامه آگاهی دهی از قانون دسترسی به اطلاعات با حضور محترمه نجیبه مرام معاون کمیسیون دسترسی به اطلاعات و پوهندوی محمد محسن فرید رییس عمومی پوهنتون تابش و اشتراک دانشجویان از پوهنځی های مختلف، تدویر یافت.
نخست محترمه نجیبه مرام ضمن معرفی مختصر کمیسیون و نحوه ایجاده این اداره روی حق دسترسی به اطلاعات صحبت نمود و افزود؛

people دسترسی به اطلاعات مهم تر از همه یک حق بشری است و مربوط همه مردم می شود. مردم افغانستان حق دارند هرگونه اطلاعات موجود در ادارات را تقاضا نمایند و از آن آگاهی داشته باشد. وی، دسترسی به اطلاعات را در امر شفافیت و حکومتداری خوب، مهم خواند و اظهار داشت؛ تقاضای اطلاعات زمینه نظارت مستقیم مردم از اجراآت و کارکرد دولت را آماده می سازد. مردم می تواند از طریق تقاضای اطلاعات نسبت به سرنوشت جمعی و شخصی شان در تصمیم گیری های حکومت نقش ایفا نماید.
در ادامه محترم پوهندوی محمد محسن فرید روی نقش قانون دسترسی به اطلاعات در جوامع دموکراسی صحبت نموده و تطبیق این قانون را علت بوجود آمدن حکومت پاسخگو عنوان نمود و بیان داشت؛ دانشجویان به عنوان شهروندان فعال و قشر آگاه جامعه می تواند به گونه ای آگاهانه با این موضوع برخورد نموده و با فرهنگ محرمیت مبارزه نمایند.

masabh
محترم ولی الله مصباح قانون دسترسی به اطلاعات را با ارائه پریزینتیشن در مورد طرز دسترسی به اطلاعات، حمایت اشخاص، میعاد ارایه اطلاعات، روش ارایه اطلاعات، مسؤولین اطلاع رسانی، وظایف مسؤول اطلاع رسانی در ادارات، ممنوعیت دسترسی به اطلاعات، شکایت و طرز رسیدگی به آن نزد کمیسیون، تخلفات و مؤیدات تأدیبی و مصئونیت اشخاص، تشریح نمود.
در اخیر به سوالات اشتراک کنندگان پاسخ ارایه گردید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار