تدویر برنامه آگاهی دهی از قانون دسترسی به اطلاعات در وزارت احیاء و انکشاف دهات

Anonymous (not verified)
شنبه ۱۳۹۹/۸/۳ - ۱۴:۴۷
aic

برنامه آگاهی دهی از قانون دسترسی به اطلاعات از سوی کمیسیون دسترسی به اطلاعات با اشتراک محترم خلیل جیحون آمر آگاهی عامه و ولی الله مصباح مشاور تخنیکی کمیسیون دسترسی به اطلاعات، برای آمرین وزارت احیاء و انکشاف دهات در آن وزارت برگزار گردید.

aic

محترم خلیل جیحون، ضمن صحبت در مورد حق و قانون دسترسی به اطلاعات گفت: " رشد و توسعه، بدون دسترسی شهروندان به اطلاعات، امکان پذیر نیست". وی با ابراز این مطلب که ماهیت کار وزارت احیاء و انکشاف دهات داشتن روابط مؤثر و سازنده بابخش بزرگ جمعیت کشور در امر توسعه و انکشاف مطلوب است. ازآن جاییکه وزارت احیاء و انکشاف دهات منابع هنگفت مالی دولت افغانستان را به هدف رشد و توسعه روستا های کشور به مصرف می رساند، ایجاب میکند که متناسب به منابع، امکانات، مأموریت و استراتیژی خویش از بلند ترین سطح شفافیت در فعالیت ها و پاسخگویی در برابر مردم افغانستان برخوردار باشد. با تأمین حق دسترسی کامل شهروندان به اطلاعات موجود در این اداره، میزان رضایت مردم نسبت به کارکرد این اداره افزایش یافته و زمینه همکاری همه جانبه مردم را در تطبیق برنامه های انکشافی در سطح قراء و قصبات کشور فراهم می سازد. آقای جیحون ازکارمندان این وزارت خواست تا در زمینه تطبیق قانون و تأمین حق دسترسی به اطلاعات در اداره خویش اقدامات لازم را در چارچوب اصول اتخاذ نمایند. زیرا دسترسی به اطلاعات از جمله اساسی ترین حق بشری و شهروندی بوده و دولت مکلف به تأمین این حق در جامعه می باشد.

aic

سپس محترم ولی الله مصباح، با ارایۀ پریزینتیشن در مورد، مبنای حق و قانون دسترسی به اطلاعات، فواید دسترسی به اطلاعات، اهداف این قانون، وظایف و صلاحیت های کمیسیون دسترسی به اطلاعات، مکلفیت ادارات برای ایجاد مرجع مسؤول اطلاع رسانی، وظایف مرجع مسؤول اطلاع رسانی، روش ارایه اطلاعات از سوی ادارات به شکل پیشگیرانه و از طریق درخواست اطلاعات، میعاد ارایۀ اطلاعات، حق شکایات و طرز و مدت رسیدگی به آن، ممنوعیت های دسترسی به اطلاعات، مصئونیت اشخاص که با حسن نیت اطلاعات را افشا می نماید که در آن فساد شده است. در اخیر به سوالات اشتراک کنندگان نیز پاسخ ارایۀ گردید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار