برنامه آگاهی دهی از قانون دسترسی به اطلاعات برای رؤسای ادارات محلی ولایت هرات

Anonymous (not verified)
دوشنبه ۱۳۹۹/۶/۲۴ - ۹:۳۰
aic

این برنامه با حضور داشت محترمه نجیبه مرام معاون، محترمه زهرا موسوی عضو کمیسیون دسترسی به اطلاعات و محترم سید عبدالوحید زاهد قتالی والی هرات، مونسه حسن زاده معاون اجتماعی والی هرات، همچنان اشتراک رؤسا و مسئولین ادارات محلی ولایت هرات تدویر یافت.

نخست محترمه نجیبه مرام، دسترسی به اطلاعات را ابزاری برای تأمین شفافیت و مبارزه با فساد عنوان نموده گفت: " به هر میزان که دسترسی به اطلاعات در ادارات وجود داشته باشد به همان اندازه شفافیت و پاسخگویی وجود دارد؛ ادارات که قانون دسترسی به اطلاعات را تطبیق می نمایند هیچگونه هراسی از افشای اطلاعات ندارند و نشان دهنده عدم وجود فساد در آن اداره است".

معاون کمیسیون افزود: اطلاعات موجود در ادارات امانت مردم نزد مسئولین است مردم حق دارند به آن دسترسی داشته باشند و بر مبنای قانون دسترسی به اطلاعات ادرات مکلف است اطلاعات را به شکل کنشی و واکنشی از طریق تقاضای اطلاعات در اختیار مردم قرار دهند.

سپس محترمه زهرا موسوی، با بیان این مطلب که قانون دسترسی به اطلاعات افغانستان بر اساس معیارهای جهانی در سطح جهان مقام اول را دارد، خاطر نشان ساخت که تطبیق این قانون برای داشتن حکومت داری خوب و نظام دموکراتیک امر حیاتی و ضروری است. خانم موسوی، در ادامه گفت لازم است ادارات در جهت تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات تلاش جدی نمایند.

aic

خانم موسوی در مورد اهمیت و فواید دسترسی به اطلاعات گفت: دسترسی به اطلاعات گامی است در مسیر گذار از دولتداری بسته و فرهنگ محرمیت به سوی دولتداری باز که همه ی شهروندان یک کشور خود را در آن سهیم می بینند. دسترسی به اطلاعات زمینه مشارکت مردم در تصامیم حکومتی را فراهم نموده و از طریق افشای اطلاعات، کانال فساد را محدود می سازد. دسترسی به اطلاعات باعث می شود مردم از کارکرد ها و فعالیت های سرنوشت ساز و مثبت ادارات با خبر گردیده؛ باورمندی مردم نسبت ادارات افزایش یابند و رابطه دولت و ملت جهت تحکیم ثبات ملی تأمین گردد.

آقای سید عبدالوحید زاهد قتالی که در برنامه صحبت می نمود گفت: " دسترسی به اطلاعات ابعاد گوناگون دارند که می توان برای تأمین شفافیت و پاسخگویی از آن استفاده نمود". وی تأکید ورزید تمام ادارات باید از مکلفیت خویش در امر تأمین حق دسترسی به اطلاعات واقف باشند و طبق احکام قانون دسترسی به اطلاعات در امر تقویت فرهنگ اطلاع رسانی تلاش نمایند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار