برنامه آگاهی دهی از قانون دسترسی به اطلاعات برای رؤسای ادارات محلی ولایت بلخ

Anonymous (not verified)
یکشنبه ۱۳۹۹/۶/۱۶ - ۱۳:۴۸
aic

این برنامه با حضورداشت محترم عین الدین بهادری رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات و محترم بشیر توحیدی معاون والی بلخ، محمد افضل حدید رئیس شورای ولایتی و رؤسای ادارات محلی در سالن کنفرانس ولایت بلخ برگزار گردید.

درنخست محترم عین الدین بهادری، فلسفه و ماهیت دسترسی به اطلاعات را حفظ و تقویت منافع ملی، شفافیت و پاسخگویی دولت در برابر مردم گفته و افزود؛ هدف از برنامه امروز، بلند بردن سطح آگاهی مسئولین ادارات محلی ولایت بلخ از قانون و حق دسترسی به اطلاعات است که بر مبنای آن بتوانند زمینه دسترسی شهروندان به اطلاعات موجود در ادارات را فراهم ساخته تا از این طریق فرهنگ پاسخگویی نهاد های دولتی در برابر مردم تقویت گردد.

آقای بهادری گفت: تا زمانیکه فرهنگ پاسخگویی و اطلاع رسانی در ادارات دولتی نهادینه نگردد، شکل گیری حکومت دموکراتیک نا ممکن است. بنابر این، نشر پیشگیرانه اطلاعات در عین حال دسترسی به اطلاعات از طریق تقاضای اطلاعات باعث شفافیت در کارکرد نهادهای دولتی گردیده و می تواند مجاری فساد را مسدود کند. رئیس کمیسیون نگرانی مقامات محلی را در جهت نشر اطلاعات محرم که امنیت وثبات جامعه را به مخاطره می اندازد موجه خوانده و برتامین حق دسترسی شهروندان به اطلاعات در چارچوب معیارهای حقوقی کشور تاکید کرد. به باور آقای بهادری حرکت در مسیر دولتداری باز و دموکراتیک تنها از طریق تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات ممکن است. رییس کمیسیون، دسترسی به اطلاعات همچنان اضافه کرد که به منظور دسترسی شهروندان به اطلاعات، کمیسیون سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات را ایجاد نموده و شهروندان می توانند به گونه ای آسان اطلاعات مورد نظر را تقاضا و نیز در صورت عدم ارایه اطلاعات از aicجانب ادارات دولتی، شکایت خویش را به کمیسیون ثبت نمایند.

سپس معاون والی و ریئس شورای ولایتی بلخ به نوبه خود در زمینه اطلاع رسانی از سوی حکومت محلی بلخ به مردم و رسانه ها و چالش موجود در این عرصه صحبت نموده و بر تطبیق کامل این قانون در امر مبارزه با فساد اداری در سطح کابل و سایر ولایت کشور تاکید کردند.

در قسمت پایان برنامه، خلیل جیحون آمر آگاهی کمیسیون کلیات قانون دسترسی به اطلاعات و مکلفیت واحد های دومی را در قبال قانون و تامین حق دسترسی به اطلاعات توضیح داد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار