برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در اداره ملی احصائیه و معلومات برگزار گردید

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۱۴:۲۴
aic

برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات با حضور داشت محترم نجیبه مرام معاون کمیسیون دسترسی به اطلاعات و محترم عبدالباری یوسفی معین مالی و اداری اداره ملی احصائیه و معلومات، برای رؤسا و آمرین آن اداره تدویر یافت.

در این برنامه محترمه نجیبه مرام، ابتدا روی ویژه‌گی های قانون دسترسی به اطلاعات افغانستان صحبت کرد و تصریح نمود؛ که این قانون در سطح جهان بهترین قانون در زمینه دسترسی به اطلاعات است که باید در تطبیق آن گام‌های عملی برداشته شود و همچنان از آن در جهت تقویت حکومت‌داری خوب استفاده مؤثر صورت گیرد.

معاون کمیسیون با تأکید بر نشر پیش‌گیرانه اطلاعات بر اساس ماده پانزدهم قانون دسترسی به اطلاعات، فواید و اهمیت تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات را توضیح داد. وی، در ادامه از رهبری اداره ملی احصائیه و معلومات خواست تا در زمینه تقویت و تجهیز مراجع مسؤول اطلاع رسانی آن اداره همکاری نماید.

کمیسیون دسترسی به اطلاعات

سپس محترم عبدالباری یوسفی با بیان این مطلب که دسترسی به اطلاعات از حقوق اساسی شهروندان است گفت: " جامعه ای باز نیازمند دسترسی به اطلاعات است که تنها از طریق دسترسی به اطلاعات اعتماد مردم نسبت کار و فعالیت‌های ادارات بیشتر می‌شود." آقای یوسفی ارایۀ اطلاعات به شهروندان را لازمه حکومت داری خوب عنوان نموده و اطمینان داد که در تأمین حق و تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات اقدامات جدی را روی دست می‌گیرد.

کمیسیون دسترسی به اطلاعات

سپس محترم خلیل جیحون آمر آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات، با ارایۀ پریزینتیشن در مورد قانون دسترسی به اطلاعات روی مبارزه با فساد، مبنای حق دسترسی به اطلاعات، اهداف قانون دسترسی به اطلاعات، مبنای قانون دسترسی به اطلاعات، وظایف و صلاحیت های کمیسیون، مکلفیت ادارات در نشر سالانه اطلاعات و ایجاد مرجع اطلاع رسانی، وظایف مرجع اطلاع رسانی، مصئونیت اشخاص در صورت افشای اطلاعات با حسن نیت در موارد فساد و سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات به صورت مفصل بحث نمود و در اخیر به سوالات اشتراک کنندگان نیز پاسخ ارائه گردید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار