امضاء تفاهم‌نامه ای همکاری میان کمیسیون دسترسی به اطلاعات و نهاد برابری برای صلح و دموکراسی

Anonymous (not verified)
دوشنبه ۱۳۹۹/۹/۲۴ - ۹:۱۵
aic

این تفاهم‌نامه با حضور محترمه نجیبه مرام معاون و محترمه زهرا موسوی عضو کمیسیون دسترسی به اطلاعات و محترمه فروزان رسولی معاون نهاد برابری برای صلح و دموکراسی و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات؛ توسط نجیبه مرام معاون کمیسیون و محترمه فروزان رسولی معاون این نهاد به امضاء رسید.

ابتدا محترمه نجیبه مرام معاون کمیسیون دسترسی به اطلاعات، در مورد دسترسی به اطلاعات و همکاری های نهادهای مدنی در جهت تأمین حق دسترسی به اطلاعات صحبت نموده و نقش آنان را در ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات مهم خواند. متقابلا محترمه فروزان رسولی معاون نهاد برابری برای صلح و دموکراسی، در سخنانش از تعهد این نهاد در کار مشترک و دوامدار با کمیسیون دسترسی به اطلاعات برای آموزش و آگاهی دهی از قانون و حق دسترسی به اطلاعات برای شهروندان در ساحه کاری خویش اطمینان داد.

نهاد برابری برای صلح و دموکراسی، از نهاد های فعال مدنی است که در پنج ولایت (کابل، هرات، بامیان، ننگرهار و بلخ) برنامه های شبکه سازی و هماهنگی جامعه مدنی که از سوی زنان رهبری می شوند؛ آغاز نموده است که بتوانند از پروژه های انکشافی و در عین حال از عرضه خدمات، نهاد های عامه جهت حصول اطمینان و شفافیت کارکرد نهادهای دولتی، نظارت نمایند.

aic

به اساس قانون دسترسی به اطلاعات، شهروندان زمانی می توانند فعالیت‌های نهاد های دولتی را به گونه‌ی دوامدار نظارت نمایند که به اطلاعات موجود دسترسی کامل داشته باشند. از این‌رو کمیسیون دسترسی به اطلاعات، جهت افزایش سطح آگاهی شهروندان و ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، در فراهم سازی زمینه‌ی مشارکت مردم در حکومت داری خوب، تقویت نقش نظارت اجتماعی شهروندان؛ تفاهم‌نامه ای همکاری را با نهاد برابری برای صلح و دموکراسی به امضاء رسانده است. تا بتواند فعالیت های خویش را جهت تأمین حق دسترسی به اطلاعات، در سطح ولایات گسترش دهد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار