اشتراک محترم عین الدین بهادری رئیس کمیسیون دسترسی به طلاعات در نشست هفته ملی جامعه مدنی افغانستان

Anonymous (not verified)
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۹/۵ - ۱۴:۵۶
aic

مؤرخ: ۹ عقرب ۱۳۹۸
نشست هفته ملی جامعه مدنی افغانستان از سوی انستیتیوت جامعه مدنی از تاریخ ۸-۱۰عقرب با اشتراک اعضای جامعه مدنی از ۳۴ولایت کشور در شهر هرات برگزار گردید.
در این نشست محترم عین الدین بهادری از دستاورد های عمده ی کمیسیون در عرصه های ساختار اداری، ایجاد تشکیل و کار روی نهادسازی، ایجاد سیستم نظارتی از مسئولین مراجع اطلاع رسانی تمام ادارات دولتی، تهیه دو گزارش از تطبیق ماده پانزدهم قانون دسترسی به اطلاعات(نشر سالانه اطلاعات) به شکل پیشگیرانه از طریق ویب سایت های ادارات دولتی صحبت کرده و از اولویت های این کمیسیون در تأمین حق دسترسی به اطلاعات به عنوان اساسی ترین حق شهروندی و بشری معلومات ارایه نمود. آقای بهادری گفت:" کمیسیون دسترسی به اطلاعات با توجه به اهداف قانون، ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات در کشور را مسئولیت کمیسیون دانسته و تحقق دسترسی به اطلاعات را عامل اساسی در شکل گیری نظام مردم سالار و جامعه دموکراتیک نامید".
در پایان این نشست آقایان عین الدین بهادری، سیداکرام افضلی، وحیدالله زازی و عزیز رفیعی دسترسی به اطلاعات را یک امر ضروری در محیط مدنی دانسته و خواستار همکاری و هماهنگی نزدیک همه ی نهاد های جامعه مدنی در این زمینه شدند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

تدویر برنامه آگاهی دهی از حق و قانون دسترسی به اطلاعات در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این برنامه با حضوری آمرین و کارمندان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محترم محمد حسن پویا مشاور حقوقی و محترم جعفر ایشانی کارشناس آگاهی عامه کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظوری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۴:۴۹
Background image

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن

کنفرانس اهمیت حق دسترسی به اطلاعات و نقش نهادهای تحصیلی در آموزش آن، از سوی پوهنتون با ختر با همکاری کمیسیون دسترسی به اطلاعات به منظور ترویج و تقویت فرهنگ دسترسی به اطلاعات، تدویر یافت. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۳:۲۹
Background image

جلسه مشورتی و نظر خواهی بین کمیسیون های مبارزه با فساد اداری و دسترسی به اطلاعات

این جلسه با حضور محترم عین الدین بهادری رییس، مشاورین و آمرین کمیسیون دسترسی به اطلاعات و سید محمد هاشمی عضو کمسیون مبارزه با فساد ادرای و هیئت همراه شان در دفتر کمیسیون دسترسی به. . .

برگشت به اخبار